Kiállító művészek:
Kerezsi Nemere, Németh Ilona, Mircea Nicolae, Tolnai Ottó
A trianoni békeszerződés 100. évfordulója alkalmat teremt a témáról való közéleti, politikai és művészeti gondolkodás újrakeretezésére. Ez utóbbi területen a giccsé ritualizált fájdalom és a kényszeres mítoszrombolás jelenti a két szélső értéket, amelyek önmagukban is leképezik a téma politikai céloknak való kitettségét. A kiállítás ezzel szemben a 20. század meghatározó eseményére egy hosszú történelmi idő keretein belül tekint, amelynek az Osztrák-Magyar Monarchia és az Európai Unió jelentik a végpontjait. A mikro nézetet a hétköznapi életrajzok és az állampolgári státuszok változékonysága, a makro nézetet pedig a nagy, nehezen mozdítható vagy mozdíthatatlan rendszerek alkotják.
A „beléptető rendszert” tervezte Horváth Olivér, Német Szilvi, programozta Páll Tomi, grafikai tervezés Császár Adrienn
A kiállítás arculatát tervezte Császár Adrienn
Kurátorok: Horváth Olivér – Német Szilvi
A kiállítást megnyitja: Gy. Németh Erzsébet
humán területekért felelős főpolgármester-helyettes
A kiállítás a Trianon 100 emlékév része.
The centenary of the Trianon Peace Treaty presents itself as an opportunity to reframe the public, political and artistic discourse on the major historical event that defined the fate of the autonomous state of Hungary. In the arts two opposing representations coexist simultaneously, one that strike the chords of pain in the form of ritualized kitsch and the other that obsessively deconstructs any national myths. These narratives also mirror the political polarities that often exploit the issue for political grandstanding. The current exhibition aims to distance itself from these old habits while presenting the year 1920 in a longer historical time frame. To highlight the event’s embeddedness in historical trends as being one of the multiple regime changes does not contest its singularity, but emphasizes that we might not have learnt from history (this is what the title of the show also „never say never” refers to).
The micro level of the exhibition calls attention to the elusive nature of citizenship, while the macro level shows larger systems that are immovable or more resistant to change.
Nemere Kerezsi, Ilona Németh, Mircea Nicolae, Ottó Tolnai
Supported by: Korean Cultural Institute