A G13 Galéria falain ezen a nyáron számos különleges teremtménnyel találkozik a látogató: vannak köztük vérfagyasztóak és vérforralók, költőiek és ábrándosak egyaránt. A galéria két alkotója, egy képzőművész és egy fotográfus mutatja be Önöknek legújabb munkáit.
Gyarmati Zsolt évek óta fejlesztett démon-ikonjainak legfrissebb hadát állítja elénk. Ezek az ál-lények, anti-lények a korunkat nagyban meghatározó Erőszakot személyesítik meg. A digitalizáltság és elgépiesedés, a fétisizmus, a ránk zúduló képi káosz áradata, a bizonytalanságban tartottság, mint jelenünk jellemző faktorai olvadnak össze egységes vizuális nyelvvé e képeken. A festmények sokszorosan átfestett felületét lyukszegecsekből előtüremkedő kötelek, majd különböző plasztikus elemek nyitják fel, így hangsúlyozva az ábrázolt tartalmak agresszióját, támadó jellegét. A stereoid új szó, s egyben kifejezi a mesterséges fölizgatást, amely kitakarhatatlanul, minden irányból jön.
Mindennapi észlelési kalandjaink folyamatos, kíméletlen vizuális edzéssel érnek fel, amely azonban mindvégig figyelmünk hátterében zajlik. Gyarmati képeinek szemlélésekor ez a folyamat válik tudatossá.
Dobos Tamás operatőri tevékenységével számos nemzetközi sikert ért el, divatfotósként szintén kiváló eredményeket tudhat magáénak. Fotóművészként most jelentkezik első ízben önálló tárlattal galériánkban. ‘Masked’ címmel bemutatott anyagát tekinthetjük úgy is, mint egy bensőséges vallomást, amely a filmes csapatmunkával ellentétben kizárólag az eddigi tapasztalatai alapján leszűrt, saját vízióit tárja föl a világról, s leginkább szereplőiről, az emberről és sorsáról. Mintegy a maszkokról és lehullásukról szól tárlata.
Megszoktuk, hogy a fotó közvetlenül a valóságot képezi le egy négyszögletes papírra, s könnyen esünk e megszokás csapdájába. Vajon tényleg mindenképpen a valóság egy darabja az, amit egy fénykép megmutat? Vajon elhiggyük-e, amit egy lencsevégre kapott arc mond nekünk? Honnan tudjuk, hogy nem értjük-e félre üzenetét, vagy e félreértés éppen nem szándékos-e?
A fekete-fehér, barnított, megsérült fotók bizonyára régen halott emberek arcmásai – gondolhatnánk. Lassan azonban rájövünk, egytől egyig kortársaink.