Az igy felfedezett képi elemekben egy inspiratív vonalvezetőt, vagy máskor foltrendszert feltételez, ami megindította azon a grafikai és festészeti úton, amit ez a kiállítás körüljár. A képi rendszer egyik kulcsfogalma a véletlen, aminek művészettörténeti kapcsolatai Erdély Miklóshoz vagy Beke Lászlóhoz vezetnek. A kiszámíthatatlan, mint a művészetet vezérlő faktor a neoavantgárdban a világban jelen lévő kreativitás lenyomata, egy olyan tény, aminek karakterére és értékére a művészek tudnak felfigyelni. Szőnyei munkásságában az itt bemutatott munkáknak előzményei vannak. Korábbi, nyomdai technikákat elemző pixeles, majd a New Wave esztétikáját is a művészet részévé tevő művei mellett a környezetanalízis a művész általános érdeklődésének részét jelentette. A sorozatok többi elemeiben felfedezhetjük az absztrahálódás egyes lépéseit, azt a képi redukciós folyamatot, amely mentén a művek az egymásra vetített szerkezeti struktúrák felől a letisztulás, az egyes formavariációk felé közelítettek.

Stories in Black – Szőnyei György az Einspach Fine Art & Photography-ban
Szőnyei György kiállítása egyedi lehetőséget ad arra, hogy megértsünk egy alkotói folyamatot, amelyben az inspirációt adó képi elemek átalakulnak, grafikai jellé válnak, amelyek a művész képi nyelvezetének alapjait adták a nyolcvanas években. Szőnyei György analitikus művész, aki a környező urbánus, építkezési hibáiból (Erdély Miklós) vizuális tanulságokat von le.