Egy hűsítő, üdítő
tárlat a nyári kánikula közepén
A kiállítás ötlete
még ezen esős június vég előtt, a negyvenfokos kánikulában született meg. Régóta
cikáztak már a fejemben vízzel foglalkozó kortárs műalkotások…
A hőség, a víz
iránti vágy és a művek hirtelen egymásra találtak egy „egyszerű” koncepció
ürügyén.
Könnyű nyári
kiállítás, első ránézésre…
Bájos strandi,
vízparti, úszómedence melletti, víz alatti csendéletek, akár…
De erre az
egyszerűségre már maga a technikai sokszínűség is rácáfol: fotó, videó,
digitális print, festmény, akvarell látható a kiállító térben. Jobban
körbenézve szembetalálja magát az ember egy-két kevésbé bájos, nem éppen nyári
emlékképpel.
Legkirívóbbak e tekintetben Verebics
Ági kis „szocio” víz alatti videói – ahogy maga a művész nevezi őket – , mind
hangilag, mind képileg eltávolítanak a közhelyes, a kiállítás címéből fakadó
első asszociációnktól. Akárcsak a Felhajtó erő című képe, mely nem egy idilli,
de annál hétköznapibb víz alatti strandélményt idéz meg.
Dobos Réka
Jelentésváltozás című fotósorozata a megszokott környezetből áthelyezve,
elkülönítve jeleníti meg a medencét, ezáltal megváltoztatva, illetve
átértékelve eredeti jelentését.
Elek Judit Katalin uszodájában egy
guminő lebeg a vízben, ironikus módon emlékeztetve, rájátszva tárgyak és helyek
furcsa, szokatlan találkozására.
A játékosság a kevésbé bizarr,
elvont művekre is jellemző. Jahoda Réka balatoni, labdázós fotómontázsa,
Szunyoghy Viktória Kis vizes című olaj-vászon sorozata, illetve Szabó Klára Petra
medencés akvarelljei a játékos, könnyed témaválasztás mellett, technikai
kivitelezésükkel hívják fel magukra a kitüntető figyelmet.