A kiállítás egyedülálló kezdeményezés, amely tizenegy kortárs szerb képzőművészt mutat be a pesti közönségnek, akik – részben Szerbia közelmúltig tartó izolációja, részben a Magyarország és Szerbia közötti foghíjas kulturális kapcsolatok következtében – még sosem voltak láthatók Pesten és alig ismertek Magyarországon annak ellenére, hogy sokan közülük rangos nemzetközi díjak és elismerések birtokában sokfelé kiállítottak már világszerte.
Switch – mint váltás: a Bartók Béla úti volt cipőbolt helyén újjászülető Hadik Galériában január 23-án nyitó kiállítás 11 kortárs, nemzetközi hírű szerb művészt mutat be, a magyar közönségnek először. A médiában és a köztudatban is uralkodónak számító, kusturicás, agyonpolitizált Szerbia-kép további sulykolása helyett ez a kiállítás a bemutatott képeken, installációkon, és szobrokon keresztül perspektívaváltásra ösztönöz: propaganda helyett irónia, pulykák helyett tukánok, magyarázat helyett vizuális élmény.
Switch – mint kapcsolás: A kiállító művészek nem sorolhatók egy adott irányzatba – 11 fej nem fér be egy kalap alá. Nincs közös perspektíva, mint ahogy nincs egységes, didaktikus mondanivaló sem. A kiállítás ténye maga egy kapcsolódási pont – vajdasági és belgrádi, szerb, rutén és magyar hátterű, hagyományos műfajban dolgozó és minden szempontból innovatív művészek között.
Switch – mint csere: a szerb művészek budapesti kiállítását májusban magyar művészek újvidéki cserekiállítása követi. A kiállító magyar művészek (Atlasz Gábor, Bráda Tibor, Csavlek András, Janzer Frigyes, Deák Ilona, Fábián Gyöngyvér, Madarassy István, Seregi József, Szentgyörgyi József, Szkok Iván, Varjasy Tamás, Várady Róbert és még néhányan) a pesti kiállításnak otthont biztosító DunapArt művészeti társaság tagjai közül kerülnek ki.