Az 1985-ben bemutatott Operaház fantomja – viktoriánus gazdagságot a modern színházi szcenikával ötvöző látványvilága – világméretű sikere után sorra jelentek meg a nemzetközi és a hazai színpadokon az ún. újromantikus musicalek, melyek a modern színpad és világítástechnika összes vívmányát kihasználva, legtöbbször szinte filmszerű megoldásokat használva, sok-sok helyszínen vezetve a cselekményt, pazar látványossággal próbálják a közönséget a jegypénztárakhoz csábítani.
A 90-es évek kezdetétől Kentaur a hazai és nemzetközi zenés színház látványvilágának meghatározó alakja. Ez a kiállítás Kentaur hazai és külföldi munkásságán keresztül próbál bepillantást engedni a kulisszák mögé.
A kiállításon közelebbről is megcsodálhatunk néhány darabot, többek között pl. az Operaház fantomja, a Producerek, a József és a színes szélesvásznú álomkabát, a Miss Saigon vagy a hazai színházak nyári slágerének számító Vámpírok bálja díszleteiből és jelmezeiből.
Színházi vér: Vámpírok, romantika a modern színházi architektúrában
Kentaur díszleteiből és jelmezeiből nyílik kiállítás a Millenáris Irodahaz – Wallis Ingatlan Galériájában.Hosszú stagnálás után, a ’80-as évek közepétől, újraéledt és talán még a megelőző időket is jelentősen túlszárnyaló szerepet kapott az európai teátrumok életben a színházi látvány. A díszlet-, jelmez- és a világítástervezők szerepe a médiákból és multiplexekből áradó erős vizuális dömpinggel szembeni „harcban” a hátországból a frontvonalba került át. Jelentős változást hozott a zenés művek prózai színházi térnyerése az ún. musical. A műfaj sajátosságai közé tartozik, hogy a látványviláguk sokszor legalább olyan sikerformáló tényező, mint maga a mű, vagy az abban elhangzó dalok.