A Stoll’Art Galéria legújabb kiállítása ismét két fiatal, mégis kiforrott alkotói világgal rendelkező festőművész munkáit mutatja be. Gazdag Ági és Nagy Sára kiállításának hívószava a tekintet: a vászonról ránk meredő alakok azonban rejtélyes résztvevői a ki néz kit-körjátéknak.
Gazdag Ági ködlepte festményei gyakorta idézik fel a reneszánsz portréábrázolás vagy a rokokó életképek hagyományait, alkotásai sok esetben parafrázisok, amelyekben a művészettörténet jól ismert alkotásaira ismerhetünk. De Gazdag képeinek szereplői manószerű lánykák, játékmackók és plüssnyuszik. Mintha egy évtizedek óta a padláson heverő, játékokkal teli bőröndöt nyitnánk fel: a kopott kofferból kipottyanó, gombszemű, pufók arcú babák szigorú tekintettel figyelnek minket. Mert Gazdag képei pontosan olyanok, mint gyermekkorunk meséi: egyszerre félelmetesek és lenyűgözőek.
Gazdag álomszerű világával szemben Nagy Sára portrésorozatának szereplői hús-vér nők. Ahogy a közmondás is tartja, Nagy Sára szereplőinek személyiségéről is a szemük árulja el a legtöbbet. Hatalmas méretű vásznairól a szorongó, a kiszolgáltatott, a pimasz, a kemény nő tekintete mered ránk. Bátor, magabiztos festészet Nagy Sáráé, a feltárulkozás, az őszinteség mértéke szokatlan az alkotó fiatal kora ellenére.
Tágra nyílt szemek – Gazdag Ági és Nagy Sára kiállítása
A Stoll’Art Galéria legújabb kiállítása ismét két fiatal, mégis kiforrott alkotói világgal rendelkező festőművész munkáit mutatja be. Gazdag Ági és Nagy Sára kiállításának hívószava a tekintet: a vászonról ránk meredő alakok azonban rejtélyes résztvevői a ki néz kit-körjátéknak.Gazdag Ági ködlepte festményei gyakorta idézik fel a reneszánsz portréábrázolás vagy a rokokó életképek hagyományait, alkotásai sok esetben…