Tarr Hajnalka pályája kezdete óta a valóság vizuális manifesztációjával foglalkozik. Rajzaiból, installációiból és fotó alapú munkáiból egy megragadható igazság utáni alapvető vágy olvasható ki, amely azonban folyamatosan konfrontálódik a tudat érzelmek által befolyásolt valóságával. Legújabb fotósorozatában tárgyakhoz való viszonyán keresztül határozza meg önmaga helyét egy általa teremtett vizuális, logikai rendben. A kötött rend alapján felépülő mű központi motívuma a művész maga. Az akt, mint az önreprezentáció egyik legkézenfekvőbb formája a művész közvetlen környezetéből vett tárgyak sorával egészül ki képről képre. A sorozat darabjain az alkotó képe összeszövődik a hozzá rendelt tárgy képével, ilyen módon járva körül a pszichológiából kölcsönzött, a személy és világa közötti kapcsolat módját jelentő tárgykapcsolat fogalmát
//////
Hajnalka Tarr has been interested in the visual manifestation of reality since the beginnings. From her drawings, installations and photo-based works unfolds the fundamental desire for a tangible truth, which, in turn, is constantly confronted with the emotionally affected reality of the conscious mind. In her latest photo series, she uses her relation to objects to define her place in the visual, logical order created by her. The artist herself is the central motif of the pieces constructed by a fixed structural logic. As one of the most obvious forms of self-representation, the nude is augmented by an array of objects from the immediate surroundings of the artist in her series of photographs. Each piece comprises an image of the artist intertwined with the image of an object assigned to it, this way interpreting the psychological idea of ‘object relations’, referring to multilayered interaction between the individual and the surrounding world.
Nyitókép: Tarr Hajnalka: Tárgykapcsolat 1-66, 31 / Object Relations 1-66, 31, 2018, giclée nyomat, szövés / giclée print, weaving, 53 x 73 cm