Folyamatban lévő, alakuló munkái egy nagyobb kutatás részét képezik, és erősen építenek a francia filozófus és antropológus, Bruno Latour gondolataira, köztük a tudományos tények konstruáltságát tematizáló 1979-es Laboratory Life c. tanulmányra, valamint az emberi és nem emberi cselekvők kapcsolatáról szóló cselekvőhálózat-elméletre.
Grinberg Daniella aktuális „művészeti terepmunkájának” helyszínei mindazok a terek, ahol az ember mesterséges beavatkozásai és a természet organikusan kialakult szabályrendszerei abszurd módon konfrontálódhatnak. Ilyen például a gombafarm, a méhészet, a kisállat-kereskedés vagy a pálmaház, ahol a művész az antropológusok módszereivel, résztvevő megfigyelőként gyűjt terepmintát, ír jegyzeteket, rögzít pillanatokat. Feljegyzéseit vállaltan intuitívan készíti, ezzel is ellenpontozza az objektivitás mítoszát. Vizuális dokumentációi, esszéi és talált tárgyai kizökkentenek az emberi szemszögből, a nem-humán aktorok nézőpontjába helyeznek minket. A terepmunka során tapasztalt multiszenzoriális hatások visszaidézése és a nem emberi cselekvők – jelen esetben az állatok, növények, tárgyak – perspektívájának bemutatása segít abban, hogy dekonstruáljuk a világról alkotott képünket, és újraértelmezzük a „tudás” jelentését.
A kiállítás a Budapest FotóFesztivál 2023 hivatalos programjának része.
Megnyitó: április 18. 18:00
A kiállítást megnyitja: Richard Usher, a MOME Fotográfia szak oktatója, fotóművész
Zenei performansz: Bácsi Barnabás
Kurátor: Viski Noémi
Grafika: Kas Franci