„ … Anti Szabó János a funkcionalitástól és a technológiai-kivitelezési követelményektől elszakadó, autonóm alkotásokat szabadon és öntörvényűen termő különös mű-világát reprezentálván e 2004-es gödöllői kiállítás a nyolcvanas, a kilencvenes évtized, és az ezredfordulót követő évek munkáiból válogatva sorakoztat fel egy rendkívül változatos együttest: olajképeket, tus-, diófapác- és ceruzarajzokat, rézkarcokat, akvarelleket, fa kisplasztikákat és domborműveket. A néhány, emberalakot megidéző rajz és kisplasztika, az egy-egy gödöllői részletet megragadó kompozíció mellett minden Anti Szabó-mű tárgya a természet – vagy inkább a nagy egészből kiemelt természetrészlet: virág, levél, rügy, lomb, ág, gyökér, gomba, madár, kis állatka. A természettudományi szakkönyvek illusztrációi gyanánt készült precíz, pontos megfigyelésre alapozott ábrázolások a művész alapos felkészültségét, mesterségbeli tudását tanúsítják, míg a természetrészletek furcsa szépségeit megteremtő, felfedező és felfedeztető alkotásain háttérbe szorulnak a kiindulópontul választott valóságmotívumok. Az ismert formákat, a megszokott struktúrát finoman módosítja, hol gyengéden, hol radikálisan átalakítja, egyszer-egyszer új minőségűvé avatja a művészi fantázia. Anti Szabó János kompozícióin fantasztikus látomássá érleli a hétköznapi látványt: olajképei titkokkal telített, belső lélek-kivetülésekként jelenítik meg a burjánzó gyökérzetet és az ág-bogakat, a dús lombozatot, míg finoman modellált színvilággal vagy aprólékos vonalhálóval előadott, kisebb méretű természetábrázolásai bensőséges, lírai hangokat szólaltatnak meg. Alkotómódszerének jellegzetes megnyilvánulásaként minősíthetők azok a falsíktól a szabad térbe elemelkedő, gazdag plasztikájú fadomborművek, amelyek egyszerre konkrét és elvonatkoztatott, beazonosítható és ismeretlen levélformákból alakítanak, több fa-fajtából faragott és összeillesztett, izgalmasan tagolt-felépített zuhatagot. …” (Részlet Wehner Tibor művészettörténész katalógusba írt előszavából)
Természet – rajz – Anti Szabó János kiállítása
„ … Anti Szabó János a funkcionalitástól és a technológiai-kivitelezési követelményektől elszakadó, autonóm alkotásokat szabadon és öntörvényűen termő különös mű-világát reprezentálván e 2004-es gödöllői kiállítás a nyolcvanas, a kilencvenes évtized, és az ezredfordulót követő évek munkáiból válogatva sorakoztat fel egy rendkívül változatos együttest: olajképeket, tus-, diófapác- és ceruzarajzokat, rézkarcokat, akvarelleket, fa kisplasztikákat és domborműveket. A…