A Test-Fény című szobornak a két pólus, a kétarcúság, a kétlényegűség fontos, meghatározó jellemzője. A szobor és közege, külső és belső tere köznapi, de megbillent híd-asszociációkat kelt. A kapcsolatra, az összeköttetésre, az áthidalásra utal és hivatkozik, de ugyanígy az egymással való szembenállás, a szembefordulás, a fenyegetettség szituációját is érzékelteti. Békés híd vagy agresszív tank? Tömb és rács, test és váz, súlyosság és könnyedség, egyenes és ívbe hajló munkál a masszív, erős, szürkeségbe burkolózó test-konstrukcióban. A forma maga látszólag egyszerű, áttekinthető rendet teremt: az alapanyag – a kemény acél – egynemű, a felületek megdolgozására a már-már festőiségbe oldódó hatások jellemzők. A kompozíció szerves alkotóeleme a fény, amely a művet a kettősségek fölé, a sejtelmességek világába emeli, a puszta anyagot érzelmekkel telíti. – Lóska Lajos és Wehner Tibor tanulmányai nyomán
http://molnarannigaleria.hu
Test-Fény – Gaál Tamás kiállítása
A kiállítás 2007. október 10-én dr. Spengler Katalin, képzőművészeti újságíró nyitja meg. A kiállítás kurátora: Molnár AnnamáriaGaál Tamás alkotásai, amelyek fémből, fából, kerámiából, kőből szerkesztett geometrikus-absztrakt kompozíciók, a kubizmus és az orosz konstruktivista építészet hatását ötvözik. Plasztikái mégsem szigorúan vett konstruktivista művek. A szerkesztettség mellett az oldottabb megformálás, a szobor elemeinek organikus összekapcsolása, a konstrukció és a tér szerves egysége jellemzik alkotásait. Nyugodt, konstruktív formákkal dolgozik, alkotásmódjának meghatározó mozzanata a térben való szerkesztés, építkezés. Műveinek fontos jellemvonása a nyitott és zárt formák váltakozása, illetve egymásba kapcsolódása; a vázszerű szerkezetek láttatása és – mintegy ennek ellenpontjaként – a tömbszerűség, megbonthatatlanság kifejezése.