Ennek a tárgynak pár funkcionális, épített példánya jelenik meg a megfiatalodott galéria térszerkezetében, annak tükörsima (?!) padlóján – pályaként értelmezve azt. Az installáció egyéb elemeinek elrendezése erre a nézőpontra rímel, a befogadói élmény mélyebb regiszterei az aktív nézői stratégia mentén bontakoznak ki[3].
Jelen kiállítás Beöthy Balázs második önálló bemutatkozása a Stúdió Galériában. A tizenhat évvel ezelőtt készített installáció több szempontból mutat párhuzamot a most kiállított munkával. Mindkét mű alapeleme egy létező objektum rekonstrukciója. Egységes térkezelésük az “egy tér egy mű” elv jegyében fogant. Műfaji szempontból mindketten a bejárható, kibontakoztató, térbe épített installációk családjába tartoznak. A fafüggöny[4] kontemplatív nézőpontja[5] így lehet a most javasolt aktív percepció párja[6].
[1] a médium fogalmát minden névvel bíró entitásra kiterjesztve
[2] csapágyas, gokart, gágyé néven is ismert
[3] elmozdulva a még meg nem nevezett felé
[4] II. Installáció a Stúdió Galériában, 1991
[5] akció-terve
[6] komplementere