A nagyközönség első alkalommal láthat nagy ívű válogatást a Kovács Gábor Művészeti Alapítvány (KGMA) közel 2500 darabot számláló gyűjteményéből: az Újratöltve című kiállítás XX. század második felének főbb művészeti áramlatait, jelentős magyar egyéniségeit és kísérletező útjait tárja a látogató elé.
A válogatás legfőbb szempontja az volt, hogy a kiállítás kiemelkedő alkotások segítségével nyújtson áttekintést az 1945 utáni magyarországi művészet progresszív irányzatairól, a különböző tendenciák közötti összefüggésekről. A kiállítás és egyben a KGMA gyűjteményeinek „legrégebbi” alkotása Vajda Lajos Felmutató ikonos önarcképe (1936), amely nemcsak az életmű művészeti szintézisét adja, de bizonyos értelemben a II. világháború utáni magyar művészet programadó és ikonikus előzménye is. Az Újratöltve válogatása a vajdai örökség mentén nyújt átfogó képet a huszadik század második felének legfontosabb reprezentánsairól felvillantva az Európai Iskola tevékenységét (Anna Margit, Bálint Endre, Vajda Júlia), majd az abból kivált Elvont Művészek Csoportjának képviselőit (Gyarmathy Tihamér, Lossonczy Tamás). A kronológiai szempontok helyett azonban a művészeti élet generációkon átívelő hatású áramlatai és alkotói kerülnek előtérbe.
A kiállítás egyik pólusát képező történeti visszatekintés a 80-as évek végével lezárul, a másik jelentős műcsoport a 2000-es évekkel kezdődő periódusra koncentrál. A legfiatalabb, pályájuk elején járó alkotókon túl a KGMA olyan középgenerációs művészek főművet őrzi az időszakból, mint Lugossy Mária, Megyik János, Fehér László, Nádler István, Szikora Tamás valamint El Kazovszij és Méhes Lóránt. A fiatal művészgeneráció nemzetközi színtéren is sikeres képviselőit többek között Fülöp Gábor, Szvet Tamás, Csiszér Zsuzsi és Batykó Róbert művei reprezentálják. A több mint nyolcvan kiállító különböző műfajú alkotásai egy nagyszabású gyűjtőmunka látleletét adják a látogatónak.