A valódi szimuláció a szimuláció valósága – mindennapjaink a média totális hegemóniájában. Ahogy Baudrillard jellemzi a fogyasztói társadalom reprezentációs elvét: a kép nincs viszonyban semmiféle realitással, önmaga tiszta szimulákruma. Az emberi környezetet alkotó építményeket és tárgyakat, a legkisebbektől a legnagyobbakig már leginkább CAD rendszerben (Computer Aided Design) tervezik. A számítógépes 3D megjelenítés a tárgyi világot modellezte le először, ezután viszont a tárgyi világ kezd hasonlítani a számítógépes tervezés sajátosságainak megfelelő univerzumra. A kettő nem leképezi egymást, hanem összemosódnak a modellezhetőség játékában. A matematikai (szerkezeti) szellemkép kívánság szerint áttextúrázható. Minden lehet minden, bárki lehet bárki.
Halász Péter olyan formákat hoz létre, melyek kialakításánál figyelembe veszi a számítógépes 3D modellezésben alkalmazott technikákat. A Stúdió Galériában kiállított munkái azt a kérdést járják körül, hogy egy tárgy értelmezésében milyen szerepet játszik felületének kialakítása, illetve hogyan változik ez a jelentés a felület módosításával.