Nagy Gábor György
Annak a fiatal grafikusnemzedéknek a karakteres képviselője, akik a kilencvenes évek második felétől számítógép segítségével készítik grafikáikat. Munkáiban először a technika bravúros használata ragadja meg a nézőt, a képek digitális rögzítésének és torzításának tökéletessége. A különböző mértani idomok: gömb, kúp, hasáb plasztikus, letisztult formái vagy finom formájú, fehér porcelánjai sajátos ritmusú mintává rendeződnek munkáin. Nagy Gábor György digitális eszköz mellett klasszikus technikával is dolgozik: a gömb, mint a tökéletesség szimbóluma egy hosszabb alkotói periódus kedvenc témája akár olajjal, akár olyan hagyományos grafikai eljárással, mint a hidegtű.
Nagy Gábor György motívumai évekre eltűnnek, majd némi formai módosulással újra előkerülnek alkotásain. A reklámszerű, a magazinok harsány világát idéző figurativitást egyszer csak felváltja a sejtelmes formák sugallta csendes meditáció.
(Szoboszlai Lilla)
Catherine Bürki
A Fils (vonalak) című sorozat rajzai mind logikát és kiindulási pontot nélkülöző beavatási útfélék. Megpróbálják szabaddá tenni a vonalvezetést azáltal, hogy a mozdulat csak a saját maga útját hagyja követni. Azt szerettem volna, ha csak maga a vonal képezi tárgyát rajzaimnak, de a két párhuzamos vonal, melyek útjaikat kezdet és vég nélkül írják le, megmásíthatatlanul emberi formákba fordultak. Kompromisszumot kellett kötnöm a szabad és a formális sorsának behódolt vonalvezetés között.