Korszakalkotó tettet hajtott végre Ernst Lichtfass 1855-ben, amikor is felállította első hirdetőoszlopait az utcákon. A reklámozás azóta is az egyik leghűbb kifejezőeszköze az adott kor szellemének. A reklámokban mindig az a jó, hogy más szemszögből mutatják be számunkra a korszak történelmét, mint ahogy azt a hivatalos történelemkönyvekből megismerhetjük. Ezt az élményt biztosítja a január 27-én nyílt „Werbung in Deutschland” – Reklám Németországban című kiállítás is a Goethe Intézetben, ahol 150 év német reklámtörténelme mellett 150 év gazdaság- és kultúrtörténetét is megismerhetjük egy kicsit másképp.
A kiállítás egy különleges időutazásra is csalogat: összehasonlíthatjuk, hogyan reklámozták ugyanazt az autómárkát vagy mosóport a különböző évtizedekben. Elolvashatjuk, milyen reklámszövegeket és történeteket írt Bertold Brecht, Erich Kästner vagy Remarque. Legérdekesebbnek mégis az a reklámtörténeti bravúr tűnik, amely bemutatja mit és hogyan hirdettek ugyanazokban az évtizedekben az NDK-ban és az NSZK-ban. A reklám változásait 32 tábla mutatja be a kiállításon egészen a német császárság, a weimari köztársaság reklámjától a náci propagandán át napjainkig.
A kiállítás szervezői az iskolai osztályokat német nyelvű feladatlapokkal is várják, amelyek a Goethe Intézet honlapjáról letölthetőek.