A kivételes tehetségű házaspár kísérletező művészetére elsőként a Kröller-Müller Szépművészeti Múzeum figyelt fel, és 1963-ban Otterloban kiállítást szervezett Zoltán Kemény reliefjeiből. Vele korábban a COBRA-csoport tagjaként az amsterdami Stedelijk Múzeum foglalkozott részletesen, majd 1949-ben, és 1960-ban a new yorki Sidney Janis Gallery, illetve a berni Kunstmuseum rendezett retsrospektív kiállítást életművéből.
A Velencei Biennálé egykori szobrászati nagydíjas művészét (1964) itthon alig ismerik. 1930-ban költözött Franciaországba. Marseilles-ben és Zürichben élt. Feleségével együtt 1957-ben lett svájci állampolgár.
Zoltán és Madeleine Kemény kiállítása
1982-ben Karel van Stuijvenberg holland műgyűjtő megnézte a párizsi Modern Művészeti Múzeumban a COBRA Csoport gyűjteményes kiállítását, ahol Zoltán és Madeleine Kemény is szerepelt. Tüzetesen áttanulmányozta festményeiket, valamint Zoltán Kemény reliefjeit, majd felkereste a művész Zürichben élő özvegyét, hogy alaposabban megismerje mindkettőjük munkásságát. Innen indult máig nem szűnő érdeklődése a magyar származású művész házaspár alkotásai iránt, amelynek eredményeként ma Zoltán Keménytől 12 relief, 35 festmény és néhány litográfia, illetve Madeleine Szemere Keménytől 40 kis rajz és ugyanannyi festmény került kollekciójába.