A több mint 20 éve működő ArtPortal Magyarország vezető független művészeti portálja. Ahhoz azonban, hogy meg tudjuk tartani függetlenségünket és továbbra is ingyenesen, napi rendszerességgel tudjunk friss írásokkal, podcastokkal és videókkal jelentkezni, a Te támogatásodra is szükségünk van!
Támogasd az ArtPortal-t akár egyszeri alkalommal, akár rendszeres formában! Már 1.000 Ft-os összeggel is jelentősen hozzájárulhatsz működésünkhöz, de ha most csatlakozol újonnan induló támogatói kampányunkhoz, akkor mutatjuk, mit kínálunk cserébe:
- Egyszeri, minimum 10.000 Ft-os támogatásod fiatal hazai kortárs képzőművész által tervezett ArtPortal-os vászontáskával honoráljuk!
- Havi rendszerességű, minimum 10.000 Ft-os támogatásod fiatal hazai kortárs képzőművész által tervezett egyedi, ArtPortal-os vászontáskával honoráljuk. Emellett feliratkozhatsz TÁMOGATÓI HÍRLEVELÜNKRE, amin keresztül – az ArtPortal csütörtöki hírleveleihez képest – exkluzív, csak támogatóink számára összeállított tartalmakat küldünk ki kéthetente hétfőnként. Emellett bizonyos cikkeinkhez, legújabb podcastjainkhoz és videós tartalmainkhoz még megjelenés előtt hozzáférést biztosítunk Neked!
Az első 30 feliratkozó Fridvalszki Márk képzőművész Join the Future (2022) című egyedi grafikájával szitanyomott és sorszámozott ArtPortal-os vászontáskát kap.

A támogatáshoz nem szükséges PayPal regisztráció, egyszerű bankkártyás fizetésként is működik!
De mégis: mi kerül itt pénzbe?
FAQ
Egyre több sajtótermék kér pénzt az olvasóitól – miért?
Az online termékek esetében az ingyenesség miatt. A netes lapok csak hirdetésekből, illetve pályázati pénzekből tudnak működni. A milliós elérésű portáloknak a hirdetési piacon is jobbak az esélyeik – de a jelenlegi hazai helyzetben még ők sem nélkülözhetik az olvasók támogatását. A rétegmédiumok pláne nem. Az ArtPortal rétegmédium, még úgy is, hogy a művészeti lapok piacán nekünk van a legtöbb olvasónk, és még úgy is, hogy a járványidőszakban növelni tudtuk az olvasottságunkat.
Miért kér pénzt az artportal?
A 2017-es lapmegújítás során működésünket is részben új alapokra helyeztük.
Kidolgoztunk egy hirdetési stratégiát, elkezdtünk eseményeket is szervezni, hogy ne csak az addigi pályázati forrásokból és a tulajdonos jóvoltából működjünk. A hazai médiapiac jelenlegi körülményei között azonban lassú a fejlődés. Az olvasói támogatás biztos működést és függetlenséget jelent!
Mi a gond a pályázati forrásokkal?
Az, hogy évről évre szűkülnek és a döntéshozatal egyre átláthatatlanabb. Évekkel ezelőtt az NKA-nál még léteztek hároméves, kiszámítható működést biztosító pályázatok. Ma már nincsenek ilyenek. A pályázható összeg a művészeti lapkiadás területén egyre kisebb, szinte jelentéktelen. A pályázatok elbírálásában idehaza átláthatatlan gyakorlat és követhetetlen szempontrendszer érvényesül, ezért mi jelenleg csak külföldi forrásokra pályázunk.
A piacról nem szerez bevételt az artportal?
Dehogynem. Hirdetésekből, valamint az artportal:képző kurzusaiból. A hirdetési piac meglehetősen nehéz terep, főként egy művészeti lap számára. A hazai médiapiacon többezer médium van jelen, a hazai reklámköltések 2020-ban nagyot zuhantak, de korábban is elmaradtak a 2008-as válság előtti GDP-arányos szinttől. A magyar állam pedig az utóbbi években a reklámipar legnagyobb hirdetőjévé vált. Az artportalnál 2019 végére már összeállt egy fenntarthatónak tűnő, több lábon álló modell. Ezt söpörte el 2020-ban a járványhelyzet miatti leállás és az ennek nyomán kialakult gazdasági visszaesés.
Mire fordítjuk a támogatásokat?
Az artportal tartalmainak előállítására, a lap szerzőire és a website technikai fenntartására.
Miért csinálja az artportal ezt az egészet?
Mert hiszünk a munkánk fontosságában. Műkritika nélkül nincs művészeti élet. Hírek nélkül, orientáló cikkek nélkül nincs tájékozottság. Vélemények nélkül színtelen a közélet. Több mint 15 éve jelentkezik rendszeres cikkekkel az artportal. És úgy tűnik, szükség is van rá, hiszen van egy olyan olvasói réteg, amely naprakész szeretne lenni a művészeti világot érintő eseményekből. Őket szeretnénk kiszolgálni, a szabad sajtó egyik szereplőjeként.