Kortárs művészeknek ritkán adatik meg egy olyan léptékű retrospektív tárlat megrendezésének lehetősége, mint Gilbert & George-nak, akik a Tate Modern egy teljes szintjén mutatják be egészen májusig négy évtizednyi munkásságuk minden szegmensét.Az 1967 óta együtt dolgozó páros tagjai a „Művészetet mindenkinek” elv jegyében eleven szoborrá nyilvánították magukat és minden tevékenységüket művészetként aposztrofálnak egykori pub-beli performanszaikat is beleértve, melyeket a kiállítás bőségesen dokumentál.
A kronológikus elrendezésu tárlat első termeiben a korai rajzokból, a ritkán látható ún. „szén és papír” szobrokból mutatnak be jónéhányat. Ahogy munkájuk túlnyomó részén, ezeken a rajzokon is önmagukat jelenítik meg, ezúttal azonban nem városi környezetben, hanem idilli tájban. A képeslap-szobrok, kollázs-szobrok és enteriőr-fotók után elérkezünk a jellegzetes fotóalapú óriás-grafikákhoz, amelyek több mint tíz termet töltenek meg.
Gilbert & George a Tate-beli kiállításra új anyagot is készítettek, a hat darabból álló Bomba sorozatot, amely a 2005-ös londoni terrortámadás utáni,
félelmekkel és paranoiával terhelt légkört mutatják be. Ezekhez a munkákhoz az Evening Standard című londoni, esti napilap főcímeit harsogó, az
ujságosstandokról ismerős nagy-betűs hirdetéseket gyűjtötték össze,illetve ezek közül mindazokat, melyekben a bomba szó szerepelt. Alapanyag pedig úgy tűnik,volt bőven.
A több mint 200 művet bemuató kiállítás május után európai és amerikai
múzeumokban lesz majd látható.