Az 1980-as évek fontos appropriation (kisajátító) művészei között sok különc, excentrikus, nem-e-világi figura található. Közülük talán a legemberkerülőbb, legperverzebb és legszardonikusabb Richard Prince (1949).
Sokat mond róla, hogy bojkottálta mostani, Fugitive Artist: The Early Work of Richard Prince (1974-77) (Szökevény művész: Richard Prince korai munkái, 1974-77) című, köz- és magángyűjteményekből összeszedett műveiből rendezett kiállítást is. Prince gyökerei az 1970-es években meghatározó szerepű concept-artban találhatók. Karrierje során, a legtöbb művésszel ellentétben egyre radikálisabb lett. A nyelv, fényképészet, nyomatok készítése és Amerika lelki ellaposodása foglalkoztatta. 1977-ben hatalmas botrányt keltett, amikor lefényképezett 4, a The New York Times-ban megjelent fényképet. Ezzel a gesztussal indult a kisajátító művészet irányzata. Máig tartó viták indultak a copyright, szerzői jogok, eredetiség kérdésében. 1983-ban Brooke Shields beperelte a Spiritual America című fényképéért, amelyen a filmsztár látható 10 éves korában, meztelenül, egy fürdőkádban állva. A fotó eredetijét, ugyanezzel a címmel Alfred Stieglitz készítette. A copyright vitákhoz a voyeirizmusról (kukkolás) és gyermekpornográfiáról szóló viták csatlakoztak.
Neuberger Museum of Art, New York
2007. január 28. – június 24.