Munkáit kiállításon mutatja be a londoni Elisabetta Cipriani galéria. Nem meglepő módon, a munka több mint puszta kommerciális fogás, vagy öncélú és luxus díszítőművészet, azaz egy komoly művészeti életmű aprópénzre váltása.
Katt a képre a videóért!
A betonacél formával Vej-Vej korábbi híres, a 2013-as Velencei Biennálén bemutatott Straight (2008-2012) c. munkájára utal. A műhöz a 2008-as szecsuáni földrengés összedőlt épületeinek betonacél rúdjait használta fel. Az alkotás a pusztulás 150 tonnás emlékműve.
Minimalista, mindenféle díszítőművészetet nélkülöző, szinte brutálisan nyers faktúrájú és formájú karperecei alakjukkal a katasztrófára és a pusztulásra utalnak. Anyaguk, az arany azonban behozza az emberi történelem számtalan pozitív képzetét, mindazt, aminek az arany a szimbóluma: a halhatatlanságé, bőségé, gazdagságé, a megvilágosodásé, dicsőségé, a szakralitásé stb.
Aj Ve-Vej ékszerei a pusztulást írják felül egyszerű és nagyvonalú gesztussal. Formájuk utánozhatatlan, egyedi volta pedig vallomásszerű személyességgel hordozza a művész kezének, erejének, izmainak és természetesen lelkiállapotának nyomait.