Magyarország EU csatlakozásának előestéjén a Francia Intézet felkérte a párizsi Galérie Vieille du Temple-ot, hogy rendezzen kiállítást Budapesten három francia festő képeiből.
A kiállítás alkalmat ad arra, hogy kerekasztalbeszélgetést tartsanak a galériák kulturális életben betöltött helyéről, és találkozási lehetőséget biztosítsanak a szakma magyar és francia képviselői számára.Szerdán 15,30–17,30 között kerül megrendezésre a beszélgetés vagy vita, melynek résztvevői:
Marie-Hélène de La Forest Divonne, a Galerie Vielle du Temple igazgatónője
Guy de Malherbe, festő
Denis Martin, festő
Stanislas Pierret, a Francia Intézet igazgatója
Alain Fourgeaux, a Francia Intézet igazgató-helyettese
Beke László, művészettörténész
Hajdú István, a Balkon főszerkesztője
Deák Erika, a Deák Erika Galéria tulajdonosa
Szőke Katalin, művészettörténész, ACB Galéria
Sulyok Miklós, művészeti vezető, Pintér Sonja Galéria
Ébli Gábor, esztéta
Tóth Krisztina, magángyűjtő
Témák:
Egy művészeti galéria «személyi azonosítója»
* A galéria földrajzi elhelyezkedése követ-e valamilyen gazdasági vagy kulturális szabályszerűséget? (a városrész tudatos kiválasztása, tematikus csoportosítás, kulturális intézmények közelsége)
* Milyen státusszal rendelkeznek a galériák: független vagy támogatott?
A művész helye a galériában
* Milyen elkötelezettségek kötik a művészt és a galériát?
(a felfedezés, a hűség és a kizárólagosság fogalma)
* Dominál-e a kereskedelmi logika?
A művészeti galéria helye és kulturális feladata
* Lehetséges-e még a kortárs alkotóművészetben elkötelezett galéria-szerepkört betölteni?
* A galéria lehet-e a közönség képzésének és motiválásának eszköze?
A műtárgypiac
* Halódik vagy fejlődik a műtárgypiac?
* Hogyan egészítik ki egymást az intézmények és galériák?
* Az internetet és a virtuális galériát szövetségesnek vagy ellenfélnek kell-e tekintenünk?
Műgyűjtőnek lenni
* Hogyan definiálhatnánk a mugyűjtő fogalmát?
* A szenvedély és a pénzügyi befektetés függvényében hogyan dönt?
A művészet és a gazdasági vállalkozás
* Nyernek-e a vállalkozások a művészeti piacon?
* Hogyan képzelhetjük el a mecenatúrára vonatkozó új törvényi előírásokat?Kezdeményezések és tervek
* Egy galéria-egyesület létrehozása megkönnyítheti-e a műgyűjtők felbukkanását és nyomon követését (találkozások, felfedezések, képzések, műtárgyvásárlások összevonása, műteremlátogatások …)
* Egy «művészet és vállalkozás» központ létrehozása felkeltheti-e a vállalkozások érdeklődését a kortárs alkotóművészet iránt, valamint segítheti-e őket a művek megrendelésében és helybeni kiállítások megszervezésében?