Salzburg szívében félezer esztendős az egykori hercegérseki rezidencia, amely a reneszánsztól a barokkon át a klasszicizmusig őrzi a stílusok változását. Johann Michael Rottmayr és Martino Altomonte mennyezetfreskói alatt, velencei tükrök, csillárok és falikarok között, az intarziás parkettán lépdelve már csupán ettől a háttér-díszlettől is elfogódott lehet a látogató. Az első emeleti Bel Etage szintjének tucatnyi dísztermében rendezik évről-évre a Húsvéti Ünnepi Játékok idején az értékesítéssel kísért antikvitás kiállítást. Ott, ahol 1775-ben az ifjú Mozart adta első udvari koncertjét a régens előtt és ahol 1867-ben Ferenc József fogadta szépséges nejével III. Napoleont és feleségét, most az immár 34. alkalommal megtartott régiségvásáron közel félszáz osztrák és német galériás várja nívós kínálatával mintegy tizenötezer főnyi nemzetközi közönségét április 3-ától 13-áig.
Csupán néhány jellemző témakört kiragadva említhetjük elsőként öt évszázad üvegművészetéből azokat a biedermeier emlékpoharakat, amelyeket természeti tájakkal, urbánus vedutákkal vagy híres emberek portréival dekoráltak a morva és sziléziai manufaktúrákban, az egykori bécsi polgárok örömére. Ezek a vitrintárgyak manapság is rendkívül keresettek, – főleg Anton Kothgasser mesteri remeklései – például a bécsi Kovacek Spiegelgasse vásári standján. Az osztrák piktúra festőfejedelmétől, Gustav Klimttől négy tanulmányt kínálnak, amelyeket 1902-ben készített a Wiener Secession monumentális Beethoven-frízéhez. Szintén az osztrák fővárosból a Galerie bei der Albertina egy fedetlen keblű hölgyről készült lapját árulja a híres mesternek. Wienerroither & Kolbacher műkereskedése külön kiállítást szentel a rajzoló Klimtnek : hirtelen támadt ötletek sebtében és sorozatban papírra vetett spontán skiccei mellett komolyabb és hosszasabb vázlatok vagy alapos részlettanulmányok illetve végleges tervek képviselik az 1906 és 1918 közötti termést.
Az osztrák szecesszió és a Wiener Werkstätte az építészettől az enteriőr-tervezésig valamint a bútorgyártástól a legapróbb használati eszközökig és dísztárgyakig megtette a magáét a múlt század fordulóján. A Kovacek Spiegelgasse Koloman Moser terve szerint a Bakalowits-firma 1900 körüli, Meteor elnevezésű boros flaskáját árusítja. A magyar származású Patrick Kovács is kimondottan erre az irányzatra koncentrál a császárvárosban. Salzburgi standján Adolf Loos a főszereplő, a bécsi iparművészeti múzeum 1901-es téli tárlatán bemutatott teljes hálószoba berendezéséből egy úgynevezett „elefántormány” lábú asztallal és hozzá illő, hajlított támlájú karosszékekkel, amelyekről Hevesi Lajos is elismerően írt korabeli, német nyelvű cikkében – derül ki az elegáns kísérő katalógus reprodukcióihoz mellékelt idézetéből. Két évtizeddel később a Wiener Werkstätte kivitelezte az élvonalbeli osztrák kerámikusnő – Vally Wieselthier – színes mázzal díszített gyümölcsöstálját is Kovács kínálatában. Josef Hoffmann tervei szerint a J. & J. Kohn műhelyében készült bőrrel bevont űlőkéjű támlásszék1907-1908 folyamán, míg ugyancsak tőle a Galerie bei der Albertina egy korábbi, 1905-ös íróasztalt is árul 1918-as, négy darabból álló ezüst kávékészlete mellett. Egy karos gyertyatartó és 1924-ből süteménykínáló tál teszi teljesebbé a Hoffmann-kollekciót, a neves építész, lakberendező és ipari formatervező sokoldalúságát bizonyítandó. Michael Powolny közismert és népszerű szecessziós fajansz puttó-sorozatából a Tavasz virágot tartó, fekete-fehér mázú, félméteres pucér angyalkája kelleti magát ebben az adekvát környezetben, a máig is működő Gmundner Keramik cserépgyárának kivitelezésében.
A magyar művészetbarátok az osztrák kortársak közül a már elhúnyt Friedensreich Hundertwasser mellett főleg Hermann Nitsch és Christian Ludwig Attersee munkásságát ismerik a legjobban, korábbi budapesti tárlataik nyomán. Többek között tőlük kínál képeket a legrangosabb salzburgi galéria, amelyet a magyar László von Vértes és az osztrák Thomas Salis vezet, mégpedig olyan erkölcsi és anyagi sikerrel, hogy a közelmúltban St.Moritz mondén alpesi üdülőhelyén és Zürichben is nyitottak egy-egy filiálét. Ezektől a festőktől függenek még régebbi avagy újabb keletű képek a grázi Kratochwill Galéria valamint az osztrák fővárosból Erich Weninger műkereskedésének vásári pannóin is.