A párizsi Fondation Cartier február 2-án jelentette be, hogy előző éjjel elloptak egy tizenkét kilogrammos aranytömböt, mely Gary Hill Frustrum című installációjának részét képezte. A körülbelül 210 ezer Eurót érő aranyrudat a február 4-éig nyitvatartott kiállítás utolsó hetében rabolták el, a kasszában lévő bevétellel egyetemben.Az éjszaka érkezett tolvajok feltehetőleg pontosan tudták mit találnak a kiállítóteremben, a biztonsági őrt pedig fegyverrel némították el. A monumentális és már kicsit szinte túlzottan látványos Frustrum című mű egy hatalmas vetített mozógképből és annak egy nagy fekete olajjal megtöltött lapos medencén tükröződő képéből állt. Az animációs film egy óriási, vergődő, szárnyaival csapkódó sast ábrázolt, mely egy pirmaisalakú elektromos pózna börtönéből igyekszik szabadulni. A meglepően élethű vetítés alsó határa egybeesett az olajmedence szélével, és amikor a sas szárnyai az illúzó szerint a tükrözödő felülethez értek, az olajban egy gépezet finom hullámokat generált.
Gary Hill ezt a művet a római Kolosszeumban lezajlott 2005-ös performansza alapján készítette, amely egyfajta párhuzamot vont a Római Birodalom bukása és az Amerikai Egyesült Államok mai állapota között; jelen esetben pedig a nyugati világban általánosan érezhető helyzetet szimbolizálta.
A sas agresszív, újra és újra fellobbanó vergődését erős és hiteles zajok kísérték, míg a medence közepén elhelyezet aranyrúd csak sejtelmesen látszott. Ezért egy másik helyiségben plazmatévén nézhettük meg, valójában mi is rejtőzik a kifejezetten a Fondation Cartier-beli kiállítására létrehozott installáció horizontális középpontjában. A sors iróniája kedvéért a neves Arthus-Bertrand ékszerész-ház által készített rúdon a következő felirat áll (vagy állt): „For everyhing which is visible is a copy of that which is hidden”.
Az alapítvány, amelyben a jövő hét pénteken David Lynch kiállítása nyílik, nem ad ki egyéb információt; a nyomozás elkezdődött.