Fintorgó barokk arcok és elmosódó kortárs fejek. A Louvre Tony Cragg és Messerschmidt előtt tiszteleg.
Két figyelemre méltó szobrászművész munkái tekinthetők meg a Louvre termeiben. A német származású Franz Xaver Messerschmidt (1736–1783) monografikus kiállításán szereplő karakterfejek a művész legismertebb munkái közé tartoznak. A különböző arckifejezést és hangulatot ábrázoló fejeket nem megrendelésre, hanem saját szórakozására készítette a mester, melyek pszichológiai tanulmányként is felfoghatók. A nagyközönség csak Messerschmidt halála után tíz évvel ismerkedhetett meg ezekkel az alkotásokkal, amikor a művész bátyja 49 büsztöt adott el egy magángyűjtőnek, aki első alkalommal Bécsben mutatta be az anyagot. (A Messerschmidt-képgaléria itt tekinthető meg)
A saját korát jóval megelőző alkotások hatása nemcsak a 19. század, de napjaink művészetében is felfedezhető. Nem véletlen, ha felfogásbeli azonosságokra bukkanunk Messerschmidt és a másik kiállító művész, az angol Tony Cragg (1949–) munkáiban. (A kettőjük közötti párhuzamokra már a bécsi Belvedere kiállítása is felhívta a figyelmet 2008-ban.) Cragg a kortárs művészet meghatározó szereplője, akinek kilenc szobra látható a mostani tárlaton. Kimondottan erre az alkalomra készült a Versus címet viselő szobor, mely a Louvre piramisában került bemutatásra. Ez az első eset, hogy az üvegpiramisban utcaszinten műtárgyat helyeztek el. Cragg különböző anyagból készült munkáit a múzeum klasszikus és barokk szobrai között állították ki, dialógust teremtve a múlt és a jelen között. Mindkét kiállítás április 25-ig látható a francia fővárosban.