Két éves zárvatartás után – Pierre Bonnard retospektív kiállításával (február 2.–május 7.) – újra megkezdte működését a párizsi Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris.
A kiállítás fő kurátora nem más, mint a múzeum vezetője, Suzanne Pagé, aki a huszadik század modern, de nem formabontó festészetét képviselő Pierre Bonnard bemutatásával a kortárs festészet aktuális problémafelvetéseire igyekszik választ adni.
Ennek a szándéknak kíván megfelelni a rendezés is, ami figyelembe véve azt a napjainkban gyakran felmerülő kérdést, hogy mi is festészet valódi tárgya, nem időrend, hanem téma szerinti felosztásban, azon belül is kisebb csoportokban mutatja be Bonnard életművét. Igy például a női aktok sorában a különböző pozíciókban, különböző környezetben megörökített fürdőző, törülköző, fésülködő modellek csoportjával találkozunk. És miközben a legkorábbi Fekete harisnyás akt (1893–1900) a Nabik festészetének jegyeit viseli, addig a huszas évektől egyre jobban kirajzolódik Bonnard-nak a témát a fény, a színek és a szerkesztés alá rendelő törekvése. A negyvenes évek elejére festészetének tárgya egyértelműen a fény, nem pedig a modell. A tájképek esetében azt követhetjük nyomon, hogyan jutott el egészen az absztrakció határáig, míg az enteriőrök a hideg és meleg színek, valamint a külső és belső tér kapcsolatának problémamegoldására tett kísérleteiről tanúskodnak. Önarcképeiben – 1889-től elindulva az 1945-ös A festő portréja saját magáról című képig – a külső jegyek megjelenítése helyett egyre inkább a belső világ kifejezésére törekvő művész keresésével szembesülünk.
A kiállítás alkalmat arra is, hogy Misia Sert ebédlőjének (1906–10) és a Morozov megrendelésére készült, a moszkvai Puskin Múzeumból és a szentpétervári Ermitázsból érkezett más dekorációs munkákkal (1911–12) is megismerkedjünk. Az időszakos kiállítás mellett mindenképpen érdemes megtekinteni a múzeum gyűjteményének új rendezésben bemutatott állandó tárlatát is.
A múzeum hétfő kivételével naponta 10-től 18 óráig, szerdán 22 óráig tart nyitva.