Az AICA amerikai szekciója évente megítélt díja, mely a legjobb alternatív vagy időszakos helyszínen létrehozott kiállításának szól, a 2006-os évben egy 11 ezer látogatót számláló, toronyházban elhelyezkedő Donald Judd retrospektív tárlata kapta meg. Az Award for the Best Show in a Temporary or Alternative Space nyertesének szülei, a New York-i Christie’s (presenting) és a Judd Foundation (organizing), rendezője pedig maga a művész fia, Flavin Judd (design) volt.
A kiállítás egy hónapos nyitvatartás után tavaly, május 9-én délben zárt be, majd ugyanaznap délután árverésre került sor, amelyen a bemutatott 36 művet a Judd Alapítvány eladásra kínálta fel. A minimal art legtökéletesebb alkotásai közé tartozó szobrok összesen 24 és fél millió dollárért találtak új, büszke gazdákra. Az összegyűjtött összeget Judd 16, Marfában és New Yorkban lévő nagyméretű köztéri alkotásainak restaurálására és konzerválására, illetve Judd archívumának és életműkatalógusának elkészítésére használják majd fel.
A Donald Judd: Selected Works from the Judd Foundation című kiállítás minden bizonnyal lélegzetelállító volt. Egy toronyház 20. emeletén található hatalmas, tágas, Manhattanre néző, a természetes fény által tökéletesen megvilágított, cement padlós helységben volt a tárlat; vagyis a művek számára – és Judd koncepciója szerinti – a lehető legideálisabb térben. A Chirstie’s méltán büszke egyébként erre az eseményre, hiszen mielőtt a munkák magánlakások nappalijába és hétvégi házak fedett verandájára, vagy éppen raktárakba kerültek, a széles nézőközönség is élvezhette őket egy kicsit, ráadásul méltó keretek között, tisztelve a művek lélegzésének igényeit.
Valljuk be ez a 11.000 boldog ember, aki láthatta, a kritikusok által a valaha volt legjobb Judd restrospektívnek titulált kiállítást biztosan nem Haarlemből, vagy Brooklyn mélyéből jött, de a célirányosan érkezett közönség valószínűleg örök élményben részesült. Az Egyesült Államokban Juddnak legutoljára 1988-ban a Whitney Múzeumban volt retrospektív kiállítása.