Félig-meddig divattá vált ismét olyan művészetet csinálni, amely semmihez sem hasonlít, hogy elkerülje a nagy, gonosz művészeti piacot. A brazil művész Rivane Neuenschwander ehhez a trendhez kapcsolja első New York-i kiállítását. A korábbi irányzatokhoz való hasonlóságot persze nem tudja elkerülni.
Műveiben a minimalizmus, op art, kinetikus művészet és szituacionizmus jellemzőit kombinálja olyan munkákban, amelyek egyszerre hipnotikusak, emlékezetesek, efemerálisak és véletlenszerűek. Cukorral bevont műanyag korongokat, átalakított írógépeket és papír lyukasztó gépeket használ rovarokkal való kollaborációra (a Cao Guimaraes-el közösen készített, 6 perces videó klippen) és az 1001 éjszaka címet viselő, 38 képből álló kollázs sorozaton. Az Other Stories and Stories of Others című kiállítás Secondary Stories (Másodlagos történetek) címet viselő központi darabjának főszereplője a mozgó levegő: a műanyag fóliából épített álmennyezeten kiképzett, három lyukon keresztül ventillátorok időnként hullócsillagokra, őszi levelekre és monumentális konfettire egyaránt emlékeztető, színes papírkorongokat fújnak a galéria terébe. Az átlátszó álmenyezeten keresztül láthatjuk, ahogy a korongok tömegét lebegteti, kavarogtatja odafenn a légáramlás, amíg valamelyik korong véletlenül átesik a műanyag fóliába vágott lyukak valamelyikén.
Tanya Bonakdar Gallery, New York