Az idei évet két új kiállítással nyitotta a neves bécsi intézmény. Amerikai pop art és német expresszionizmus.
Az egyik tárlat a müncheni Lenbachhaus gyűjteményében lévő Der Blaue Reiter csoport rajzaiból és vízfestményeiből mutat be egy válogatást. A „kék lovas” névválasztás egyaránt származhatott Vaszilij Kandinszkij azonos című alkotása és egy almanach elnevezéséből, melynek első kiadása Kandinszkij és Franz Mark közreműködésével jelent meg 1912-ben Münchenben. Az első világháború előtt mindössze pár évet megélt csoport csak két kiállítást rendezett, de jelentős nyomot hagyott a német expresszionizmus történetében. Az említett két művészen kívül, a mostani tárlaton Heinrich Campendonk, Robert Delaunay, Alekszej Javlenszkij, Paul Klee, Alfred Kubin, August Macke, Gabriele Münter és Marianne von Werefkin munkái láthatók.
A másik kiállítás Roy Lichtenstein 1961 és 1968 között készült fekete fehér munkáiról ad átfogó képet. Az amerikai művész a ”60-as évekig főleg kubista és absztrakt expresszionista stílusú műveket készített, de az évtized eleje radikális változást hozott művészetében. Lichtenstein a fekete fehér rajzok felé fordult, az inspirációt a kereskedelmi hirdetések és olyan illusztrációk jelentették, mint a képregények. Az említett időszakban készült rajzai témájukban és stílusukban is teljesen új művészi kifejezésmódot jelenítettek meg. Ezek a rajzok semmiképpen nem tekinthetők vázlatoknak, vagy tanulmánynak a hasonló felfogásban festett képeihez. Erről a látogatók is meggyőződhetnek, mivel a rajzokat fekete fehér színvilágban tartott festmények egészítik ki.
Mindkét kiállítás május 15-ig tekinthető meg.