A Massachusetts állam beli Quincy-ben született nagy minimalista, Carl Andre (1935) a modernizmus legmogorvább megszállottjai közé tartozik. Az 1950-es évek végén, New Yorkban ismerkedett meg Frank Stellával, aki a korábban katonai pályára készülő, vonatfékezőként és kalauzként dolgozó Andre figyelmét a művészetre irányította.Első nyilvános bemutatkozása a később New York kulturális komisszárjaként dolgozó Henry Geldzahler kurálta Shape and Structure (Forma és struktúra) című, a New York-i Tibor de Nagy galériában rendezett csoportos kiállításon, 1965-ben történt. Öt évvel később már a Guggenheim Múzeum rendezte első önálló kiállítását. Gyorsan nemzetközi hírű művésszé vált. 1972-ben a londoni Tate galéria megvásárolta Equivalent VIII című, 1966-ban alkotott, The Brick (A tégla) néven elhíresült, 120 téglaformában elrendezett tégából álló szobrát. A szobrászat mellett konkrét költészettel is foglalkozik. 1986-ban felmentették ablakból kizuhant felesége, Ana Mendieta művésznő meggyilkolásának vádja alól. Mostani kiállításán korai (1958-66) írógép-munkáit láthatjuk. A művek – attól függően, hogy milyen közelről szemléljük őket – a tartalom és a motívum között oszcillálnak. A másfél méterről szemcsés négyszögnek látszó képről, közelebb lépve hozzá kiderül, hogy a reriodikus rendszer szóközök nélkül gépelt elemeinek nevéből áll. Más műveken fűrészfog- , vagy gyémántszerű formákká állnak össze az írógépelt szavak. Egyes képeken ugyanazok a szavak – idő, harang – ismétlődése eredményez geológiai lerakodásokhoz hasonló felületeket.
Andrea Rosen Gallery, New York
2007. március 16. – június 9.