Az immár harminc éve fennálló, kecskeméti Nemzetközi Kerámia Stúdió mindig fontosnak tartotta a japán művészekkel való kapcsolat kiépítését és erősítését, ennek köszönhetően 1984 és 2007 közti időszakban kiváló japán keramikusművészeket hívott meg és fogadott művészeti alkotótelepén. A több mint 3000 műtárgyat őrző, kiemelkedő jelentőségű kortárs gyűjteményének értékes darabjait képezik a Stúdió műhelyeiben született japán alkotások.
A 2009. február 19-én, csütörtökön nyíló kiállításon a Nemzetközi Kerámia Stúdió budapesti Galériája most kitűnő japán művészek alkotásait mutathatja be, ami nemcsak vonzerejének és szakmai elismertségének, hanem Geszler Mária, Schrammel Imre és Kecskeméti Sándor magyar keramikusművészeknek is köszönhető. Többször is dolgozván Japánban, Shigarakiban, tapasztalataikkal, tanácsaikkal segítették az eredményes kapcsolatteremtést.
A Japánból elsőként érkező művész, Hideo Matsumoto 1984-ben dolgozott Kecskeméten, s őt még huszonketten követték. A gazdag névsorban szerepelnek a kortárs japán kerámiaművészet olyan első generációs klasszikusai is, mint Yasuo Hayashi és Kimiyo Mishima. Nem véletlen, hogy az alkotók többsége Kyotóból és környékéről érkezett, ahol mindmáig rendkívül erősen élnek a japán kerámia hagyományai. A kiállítók között olyanok is vannak, akik hazájuktól távol kerültek, így például a figuratív kerámia egyik legtekintélyesebb mesterének számító Akio Takamori az Egyesült Államokból érkezett. Husz Ágnes magyar keramikusművész pedig már évtizedek óta a távol-keleti országban él és alkot, így illeszkedik munkáival a japán művészek sorába. Az I. Nemzetközi Szilikátművészeti Triennálé (2005.) kiállítása óta most látható először a III. díjas Ryota Aoki porcelánja is.