Politikai fotómontázs 1930–1938 címmel, John Heartfield (1891–1968) alkotásaiból rendezett kiállítást Strasbourgban a Musée d’Arts moderne et contemporain. A német származású művész 1913-tól Berlinben dolgozott, és akkoriban készített festményeire erősen hatott Georg Grosz, akivel személyes barátságban is volt. Grosz vezette be őt a dadaisták körébe, és vele együtt kezdett fotómontázsokat is készíteni. Heartfield 1920-ban részt vett a Nemzetközi Dadaista Vásáron, majd röviddel ezután felhagyott a festéssel, és ettől kezdve szinte kizárólag fotómontázsok készítésével foglalkozott. Munkái, amelyek a Weimari Köztársaságot és az éledező fasizmust bírálták éles gúnnyal, könyvborítók, plakátok, folyóirat címlapok, díszletek formájában jutottak el a közönséghez. 1930-tól az Arbeiter Illustrierte Zeitung (A.I.Z.) munkatársaként számos, ugyancsak politikai célzatú, kemény kritikai töltéssel bíró fotómontázst jelentetett meg a lapban. Ezek a munkái mondatták Louis Aragonnal Heartfieldről 1935-ös párizsi kiállítása alkalmával, hogy «az antifasiszta művész prototipusa». 1933-ban menekülni kényszerült, ekkor Prágába ment, majd 1938-tól 1949-ig Londonban élt. 1950-ben visszatért hazájába, és haláláig – plakátokat, színházi díszleteket készítve – Kelet-Berlinben dolgozott.
A Franciaországban ritkán látható művek nagyobbik része a spanyolországi Instituto Valenciano de Arte Moderno gyűjteményéből, míg tizenkét eredeti fotómontázs a berlini Akademie der Künste-től érkezett.
A kiállítás hétfő kivételével július 23-ig látogatható.
Belépődíj: 5 euró