A Pont Műhely február 20., 21., 22-én 20.00-tól Önkényeztetés című produkcióját játssza a MU Színházban (1117 Budapest, Kőrösy József u. 17.).
írta: Bíró László
szereplők: Baranyi Szilvia, Enyedi Éva, Keszég László, Pereszlényi Erika , Sabák Péter, Szesztay Dávid, Thuróczy Szabolcs, Vicei Zsolt
zene: Szesztai Dávid, Sabák Péter
dalszöveg: Pásztor Tamás
koreográfus: Kadala Petra
ruha: Sinkovics Judit
grafika: Mészáros Péter
technika: Payer Ferenc, Dirscherl Krisztián
rendező: Keszég László
Előzmények: „Az Ember Trilógiája” sorozat harmadik része az Önkényeztetés. A trilógia első két darabját (Család, Őszinte, de igaz) a Pont Műhely mutatta be Keszég László rendezésében 2004. és 2005. folyamán a budapesti MU Színházban. A társulata mindkét darabot folyamatosan játssza.
Míg a Család az egyén és a hozzá legközelebb állók problematikáját taglalja, addig az Őszinte, de igaz barátaink és ismerőseink hálójába kalauzol. A trilógia befejező része egy újabb fókusztágítással az individuum intézményesített kapcsolatait vizsgálja.
A darab a mindenkori hatalom és az egyén viszonyát vizsgálja különböző történelmi helyzetekben. Hat történet kibomlásán keresztül ismerjük meg annak a tételnek a valódiságát, miszerint a hatalom és az erősebb pozícióval való visszaélés jelenti az emberek és szervezeteik közötti kapcsolatok szervező elvét világtörténelmünk bármely pillanatában.
Mai jelmezeket és díszletekkel használnak – nem szándék a korhű miliő létrehozása.
Nem egy anti-Tragédia megalkotása volt a cél. Faust és/vagy ördög híján csak a kritikai gondolkodás bátorítását akarja elérni a darab radikális pesszimizmussal, valós változásra serkentő humorral, valamint engesztelhetetlen közönnyel azok iránt, akik tudják és meg akarják mondani a tutit. Mégis, nem intellektuális kalandról, hanem az érzékekhez és az értelemhez egyaránt ordítani kívánó darabról van szó. A düh az, ami folyamatosan jelen van a darabban: magyar és külföldi példák serege támasztja alá évezredek óta, hogy emberi kultúránkban a rossz közérzet konszolidálódott.
A történelmi szemléletet ellenpontozza a jeleneteken belüli ill. azok közötti, élő zenével kísért songok aktualitása. A songok a felvetett (történelmi) probléma mai megnyilvánulási formáira reflektálnak. Az Önkényeztetés Zeitstück és nem egyszerre.
A tervezett történelmi korokat reprezentáló jelenetek az alábbiak: a homoszexualitás titka (őskor), tapsoló rabszolgahad (ókor), állatperek (középkor), szkatológikus nacionalizmus (ipari forradalom kora), látogatás Terezínbe (újkor), vadászat és művészet (napjaink).
A darab a Pont Műhely társulata számára készült, amiért a szerző Katona József Drámaírói Ösztöndíjban részesült 2006-ban.