Az öt millió forint összdíjazású elismeréssel a magyar design kiemelkedő alkotóit jutalmazták termék, vizuális kommunikáció és diákmunka kategóriában. A nyertesek, a különdíjasok és a kiemelt pályázók munkáiból kiállítás látható október 9-től október 28-áig az Iparművészeti Múzeum első emeleti kiállítótermében. Őrségváltás történt volna a magyar design-ban? – tette fel a költői kérdést a Magyar Formatervezési Tanács bírálóbizottsága. A 28. Magyar Formatervezési Díj pályázatára beérkező 222 pályamunka tervezője vagy tervező csapata talán az elmúlt évek legfiatalabb generációja. Az 5 éve megújított Magyar Formatervezési Díj pályázatra, amely akkor diákmunka, vizuális kommunikáció és terv kategóriával bővült, egyre magasabb színvonalon érkeznek be pályamunkák, szárnyukat próbálgató, magabiztos, Európában gondolkodó fiataloktól. A magyar formatervezési szakma legrangosabb elismerését elnyerő pályázókról amellett, hogy álmodozóak és merészek, az is elmondható, hogy biztos üzleti érzékkel törik át a konvenció határait.
Dr. Bendzsel Miklós a Magyar Formatervezési Tanács elnöke hozzátette, hogy az évről évre változó mezőny a magyar formatervezés más és más jellegzetességét tükrözi. A 2007-es pályázat díjnyertes alkotásai arról tanúskodnak, hogyan költözhet be a luxus az életünkbe innovatív ötletek és kreatív kivitelezés segítségével.
A fentieket mi sem támasztja jobban alá, mint a termékkategória díjazottjai. Drescher Edina Lakkah szövetcsaládja, mely tiszta gyermekrajzokból merített ihletet, Koós Pál Etalon Essence hangfala, mely a high-end szűk szubkultúra és a design világa között teremt átjárást, Pálos Andrea és Rakonczai Gábor Óceáni evezős hajója, melynek megtervezéséhez és elkészítéséhez, nyaktörő mutatványként társult, hogy a tervezők a „termékkel” átszelték az Atlanti-óceánt, valamint a Design Hotel Homo Lumens üveghomlokzata a Szövetség’39 és a NextLab alkotói közösségtől. A mintás üveglamellákból álló homlokzat látszólag ellentétes funkciókat békít össze: a tűző naptól való védelmet és a helyiségek természetes fénnyel történő megvilágítását. Diákmunka kategóriában Magony Zsuzsanna Arkadia projektje részesült a rangos elismerésben. Ez a táskává alakítható kabát a nagyvárosi nomád életforma jegyében készült. A Lánchíd 19 Design Hotel teljes vizuális arculata pedig vizuális kommunikáció kategóriában érdemelte ki a díjat. A grafikusok a helyhez (Duna) és a szálloda jellegéhez (Design Hotel) egyaránt igazodó vizuális arculatot alkottak, amelynek központi eleme a folyót jelképező vékony vonal.
A hat designdíj mellett további öt különdíjat is kiosztottak. Díjat nyert Kaszta Móni (az ARTPORTÁL tervezője!) által tervezett hungaricumnak számító Vass cipő arculata, Wittinger Csaba BMW tanulmányautója, az Országos Vérellátó Szolgálat számára készült Fiatalok a véradásért kampány, Bendzsel Tamás és Nyitrai Zoltán NanoSpect/CT in vivo kisállatvizsgáló, képalkotó rendszere és Szilasi Gábor Tripon jégvitorlása.
A Design7 nyitó eseményeként kiállítás nyílt a díjazott és a bírálóbizottság által érdemesnek tartott munkákból az Iparművészeti Múzeum első emeleti kiállító termében. A Magyar Formatervezési Díj 2007 kiállítás október 28-áig tekinthető meg. A kiállítás idén először vidéken is bemutatkozik. Budapestről Sopronba utazik, ahol november 8-ától november 25-éig lesz látható.
A Magyar Formatervezési Díj pályázatának 2007-es statisztikája:
A beérkezett pályázatok száma: 222 pályamunka
A pályázatok kategóriánkénti megoszlása:
• Termékkategória: 53 pályamunka
• Vizuális kommunikáció kategória: 39 pályamunka
• Tervkategória: 57 pályamunka
• Diákmunka-kategória: 73 pályamunka