Zhang Huan kiállításának címe egyszerűbb és tárgyilagosabb nem is lehetne, hiszen szobrai és festményei hamuból, méghozzá a Shanghai-i Longhua templomban égetett füstölök hamujából készülnek. A londoni Haunch of Venison Galériában látható szobrok legnagyobbika a csaknem öt méter magas Füstölő Buddha, amely előtt rendszerint füstölök égnek, spirituális atmoszférát kölcsönözve a kiállítótérnek. Ennek a Buddhának csupán a legfelső rétege hamu, de a művész egy korábbi Berlini kiállításon elkészítette a mű összepréselt hamuból kialakított változatát is. A Berlin Buddha a kiállítás ideje alatt lassan porladt el; hamuból volt, hamuvá lett.A művészt ábrázoló néhány életnagyságú büszt, melyek első londoni kiállításán láthatóak, valószínűleg időt állóbbnak bizonyulnak. Zhang Huan festményein szintén a szürke tónus dominál, a kulturális forradalom korszakát idéző portrék és tájképek hamu és festék keverékéből készültek. Az „átnevelő táborban” mezőgazdasági munkát végző rabokat ábrázoló nagyméretű vászon, mintha hamuval lenne behintve – talán a kommunizmus rossz szellemének „ördögűzését” látjuk?
Zhang Huan londoni önálló kiállításával egy időben a Royal Academy belső udvarán is látható a művész egy réz-szobra, a csaknem kilenc méter magas és tizenöt méter széles Három-lábú Buddha.
A kínai művész a 90-es években radikális performanszairól vált híressé. 12 négyzetméter című akciója során egy órán keresztül egy nyilvános illemhelyen ült, meztelen testét legyek lepték be. Hasonló performanszaival a vidéki Kína hétköznapi realitásaira próbálta felhívni a figyelmet.