Fernando Llanos egy a legérdekesebb kortárs kísérleti művészek közül Mexikóban. Munkái átmenetet képeznek különböző témák és technikák között. A video, a robotika, ciber-art és a performance is Llanos kedvelt önkifejezési módjai közé tartoznak.
Videoman című alkotása a kollektív tudatalattit ragadja meg azon a ponton, ahol a kultúra és az ellenkultúra találkozik. A színtér az utca, ami egyfajta laboratóriumként funkcionál, ahol az emberek észrevétlenül transzformálják a környezetüket, és kreálnak új együttélési modelleket. A művész arra késztet minket, hogy reflektáljunk a tudat azon típusára, amit maga a társadalom generált, amiben a tömegek ugyan akadályoznak, uniformizálnak, és semmibe vesznek, mindeközben mégis létrehoznak bizonyos üres tereket/járatokat, ahol az egyén individuumként működhet. Ezek a járatok (melyeket Llanos felügyel) egyaránt hatnak a napi rutin és a megszokott életterek megváltozására.
Llanos video formátumban rögzített reflexióit a város előre meghatározott pontjain vetíti ki. Azzal, hogy rögzíti az elhaladók reakcióit, egyszersmind magába olvasztja a közönséget is, így erősítve projekt múló és változékony jellegét. Ötletes interaktív projektjét Llanos csak „városi akupunktúraként” emlegeti.