Charles Saatchi, iraki származású angol műgyűjtő másfél éve nyitotta meg kortárs művészek munkáit bemutató, folyamatosan gyarapodó, on-line gyűjteményét, amelynek – a site üzemeltetői szerint – mára már napi 50 millió látogatója van. Ebből a gyűjteményből láthatnak ma válogatást, 12 művész, művész-csoport – Jay Batlle, Dilettante Films, Eric Doeringer, Bill Durgin, Fame Theory, Nora Klumpp, William Lemon III, Miranda Maher, Airyka Rockefeller, Eva Roovers, Sara White Wilson – munkáit a New York-i Sara Tecchia Roma galéria And Who Are You? című, 2008 január 26-ig megtekinthető kiállításának látogatói.
Az USA 500 legnépszerűbb web-site-ja közé tartozó Saatchi on-line gyűjteménynek, tulajdonosa elképzelése szerint művész-közösségként kell funkcionálnia, ahová a művészek szabadon feltölthetik a műveiket, amelyek között a látogatók kedvükre böngészhetnek. Az on-line, virtuális kiállítóterem használata a művészek számára ingyenes, nem kell az eladások után a szokásos 50%-ot kifizetniük a műkereskedőnek. „A műkereskedők általában olyan művészek munkáit vásárolják meg, akiket az istállójukhoz tartozó művészek ajánlanak. Ha nem vagy benne a körben, ha nem a megfelelő művészeti iskolába jársz, ha nem ismered a megfelelő embereket, akik a megfelelő műkereskedőkkel vannak kapcsolatban, nagyon nehezen tudsz érvényesülni”, nyilatkozta Charles Saatchi a site megnyitása után. A New York-i kiállításon bemutatott művek közül sok a művész-sztársággal foglalkozik. Eric Doeringer ismert kortárs művészek munkáit másolja kis, szuvenír méretű festményein, amelyeket a nagy, nemzetközi művészeti fesztiváloknak otthont adó intézmények előtt, az utcán árul. Készít hamisított VIP kitűzőket is, amelyekkel be lehet jutni a közönséges halandók elől elzárt fogadásokra, bulikra. A Fame Theory művészcsoport villódzó LED kijelzőt állít ki, amely összehasonlítja a sztár művészek közszerepléseinek számát munkáik piaci értékével. Nora Klumpp videó játékot mutat be, amely az on-line, virtuális személyiségek rugalmas alakíthatóságának nyugtalanító lehetőségeit demonstrálja. Eva Roovers mintákat állít ki a „How to become a famous artist” (Hogyan lehetsz híres művész) című kittjéből. Miranda Maher „The Anxiety of Influence” (A befolyásosság aggályai) című, három részes installációja Harold Bloom kreatív befolyásról szóló elméletein alapul. William Lemon III a creatív inspiráció és az azonnali érvényesülés vágyán való túllépés kérdéseit elemző multimédia operájából mutat be részleteket. Airyka Rockefeller fényképei azt vizsgálják, hogy mennyit mutathat a művész saját magából a fiatalság imádatán alapuló kortárs művészvilágban.
(Sara Tecchia Roma Gallery, New York)