A Londoni Magyar Kulturalis Központ Derkovits ösztöndíjasok munkáiból mutat be válogatást. A Babaház című kiállítás a női hangot szólaltatja meg, azonban a cím keltette asszociációkkal ellentétben a három bemutatkozó fiatal alkotónő meglehetősen markáns, csaknem maszkulin műveket állít ki. Pedig a tárlat központi témája a baba, legyen az ártatlan játékszer vagy sztereotipizált és idealizált nőfigura.
Az efféle társadalmi normákat súlykoló babákat Varga Rita nagy vehemenciával dekonstruálja. Fotóin a babák derekukon dinamitot viselnek. Ön-, és közveszélyes figurává, közellenségé válnak, nem passzív játékszerek többé. Varga Rita a fotók mellett néhány festménnyel is jelen van. Mozaikszerűen összeálított képein úszónők láthatóak, a fragmentált elrendezés miatt azonban a víz inkább nyugtalanító közegnek tűnik, mintsem nyugodt állóvíznek. A fotók és a festmények egy irányba mutatnak; számtalan feminista értelmezést kínálnak, a nő társadalmi megítélésének és a gender szerepek definíciójának átértékelését sürgetik.
Tamási Claudia festményein hasonlóan ambivalens a babák megjelenése, az ő figurái sem tudnak passzívan belesimulni a rájuk szabott baba-szerepbe, miközben köztes lényekként lebegnek az élő és élettelen világok között. Tamási Claudia képei gyakran játékosak, ez a játékosság azonban inkább a képek technikájában jelentkezik, mintsem a választott témákban. A festményeken gyakran találkozunk applikált elemekkel, vagy különböző technikák és felületek üdítő eklektikájával.
Németh Hajnal nyomatainak főszereplője a cyber-nő, aki néha úgy tűnik, uralja ezt a szép új világot, máskor viszont csupán passzív kelléke, s még jó ha nem áldozata annak.
Érdekes párhuzam, hogy a Magyar Kulturális Központ három fiatal alkotónő munkáit bemutató kiállítása azon a héten nyílt meg, amikor a Tate szóvivője bejelentette, hogy a gyűjteményének csupán 7% származik nőktől, a gyűjteményben reprezentált alkotók között pedig csupán 12% a nők aránya, így a művek beszerzésénél a közeljövőben nagyobb hangsúlyt fektetnek majd az arány helyrebillentésére.