Július 25-éig látogathatják meg az érdeklődők a londoni Chapman fivérek „The Marriage of Reason and Squalor” című kiállítását a Malagai Kortárs Művészeti Központban (Centro de Arte Contemporáneo de Málaga).
Habár a spanyol közönség most először ismerheti meg személyesen is Jake és Dinos Chapman (Cheltenham, 1966 és London, 1962) művészetét, az angol és európai kortárs művészet „rossz fiúi” nem ismeretlenek Spanyolországban. A 2003 márciusában Oxfordban bemutatott Insult to injury: 80 sorozat nagy botrányt keltett spanyol művészeti körökben. A fivérek Francisco de Goya, a spanyol függetlenségi háború (1808-1814) szörnyűrségeit bemutató, 1810 és 1820 között készült rézkarcainak egy 1937-ben készült és nagyra becsült lenyomatát „alakították át”, bohóc-, kutya- és más állatfejeket festve az eredeti arcok helyére.
A Chapman fivérek a Young British Artists generációjához tartoznak, mely a 90-es évek végén egy kiállítás nyomán alakult 42 brit művész közreműködésével (többek között Tracey Emin, Mona Hauton, Damien Hirst, Gary Hume és Jane Simpson, ez utóbbi kiállítása nyáron látható majd a Malagai Kortárs Művészeti Központban). Mindannyian egy ironikus és sokszor groteszk művészet művelői, mely nem törődik azzal mi illik, s mi nem, sőt nyíltan beszél a társadalmi tabukról. Jake y Dinos Chapman szerint egy olyan világban, melyben a halál, a háború, az erőszak és a szex mindennapos témák az újságok címlapjain és a televízióban, az ő munkájuk csak képmutató vagy beteg embereket háboríthat fel. Művészetük csakis egy olyan közönség számára készül, akik még képesek nevetni.
A malagai kiállítás a Chapman fivérek 2000 és 2004 között készült 10 művét mutatja be, magába foglalva rézkarc-sorozatokat, szobrokat és installációkat. Mióta együtt dolgoznak, a két testvért főleg három téma foglalkoztatja, amelyek a kiállított művek alapjául is szolgálnak: a fogyasztói társadalom és ennek tabui, a művészeti alkotás mint folyamat és az erőszak Francisco de Goya művén keresztül.