Franklin Parrasch Gallery, New York
A kosode a kimonó 17-dik századi őse volt Japánban. John Cederquist 2000 és 2005 között készített sorozata a művész szokásos humorával játszik témájával, három dimenziót olvaszt kettőbe és fordítva. Kosode-it zseniális technikai leleményekkel, fából szövi, majd térhatásúvá festi és extravagáns motívumokkal látja el, amelyek gyakran a régmúltra reflektálnak: hatalmas aranyhal úszik az árral szemben, őszi levelek hullanak egy fáról, óriási, habos koronájú hullám Hokusai: 36 Views of Mount Fuji című művéből átemelve. Az utóbbi motívum arra utal, hogy Cederquist szenvedélyes surfer, aki már a világ legnagyobb hullámait is meglovagolta. A kiállított művek sokkal inkább bútorszerűek, mint a művész korábbi munkái. A köntösök megnyithatók, hogy felfedjék a bennük rejlő polcok és fiókok rendszerét. Nem mindegyik kimonó visel japán motívumot. Cederquist játékos ikonográfiájába a korai Popeye képregények, konyhai edények is beleférnek. A Mr. Chips című kimonón például sovány, képregény stílusban ábrázolt kar gyalul, a felgörbült forgácsok a kimonó elején hullanak alá. Ezek a munkák talán kevésbé komplexek, mint a művész korábbi munkái, bútor-konstrukciói és dekonstrukciói, de képzelőereje, fantáziavilágának gazdagsága és tökéletességre törekvő technikai tudása most is megmutatkozik.