A Musée du quai Branly vezetőinek kezdeményezésére és rendezésében, október 30-án megnyílt a Biennale des images du monde (a Világ képeinek I. biennáléja). Az eseménysorozat címe annyiban nem fedi a valóságot, hogy ezen csak a „nem nyugati” világ fotósai vehetnek részt. A rendezők célja ugyanis az, hogy kaput nyissanak a nyugati kultúráktól eltérő közegben élő művészek előtt is. Ezzel egyrészt lehetőség nyílik számukra, hogy országhatáraikon kívül, más földrészen is bemutatkozhassanak, másrészt tudatni kívánják az európai közönséggel, hogy a nyugati civilizáción kívül léteznek más, de éppoly értékes és gazdag kultúrák is.A közel húsz helyszínen, köztük az ausztrál, a brazil és a kínai nagykövetség épületében, a Louvre-ban, a Bibliothèque Nationale-ban, a Jeu de Paume-ban és a Maison Européenne de la Photographie-ban rendezett kiállítások közül a legnagyobb közönségre a Szajna bal partján, a quai Branly-n és a Branly Múzeummal szemközti gyalogoshídon, a Passerelle Debillyn tartott szabadtéri tárlat számíthat. Itt hetven, óceániai, ázsiai, dél-amerikai és afrikai kortárs fotósnak az európai ember számára elképesztő tájképeit, portréit, szociofotóit, képekben elmesélt történeteit láthatják az arra sétálók. A nagyszámú alkotást a kurátorok nem országonkénti rendezésben, hanem a metamorfózis, a fikció és a szembesítés témái köré csoportosítva tárják a közönség elé.
A Jeu de Paume a neves szíriai filmrendező, Omar Amiraly tizenkét, Szíria és az arab világ ellentmondásait vizsgáló dokumentumfilmjét, míg a kínai Centre Culturel három kínai fotós felvételeit mutatja be. Liu Lei, Jiang Wiowen és Yuan Xue Jun képein falusi jelenetekkel, vándorszínházak előadásaival, népi mulatságok szereplőivel, a vidéki kínai hétköznapokkal találkozunk. Ricky Maynard, országa követségének épületében, fotóival az ausztrál nagyvárosok világának és az őslakók életmódjának kontrasztjára hívja fel a figyelmet. A Musée du quai Branly-ban az új-zélandi Anne Noble „Ruby’s Room 1998-2006” című, mintegy negyven színes, nagyméretű sorozatával találkozunk. Egy gyerek szájáról készített szérián, „egy rendkívül élő testrész, a száj aprólékos vizsgálatán” keresztül, a művész saját kislányának, Rubynak a növekedését követi nyomon.
A Biennále hosszabb-rövidebb ideig tartó eseményei közül a szabadtéri nemzetközi tárlat 2007. november 25-éig, Anne Noble egyéni kiállítása pedig 2008. január 23-áig tekinthető meg.