A múzeumok között a látogatók kegyeiért folytatott harcban mind fontosabb szerephez jutnak a honlapok. Az Artinfo nevű tekintélyes nemzetközi művészeti portál körülnézett az amerikai múzeumok honlapjai között, hogy kiválassza azokat, amelyek a legjobban kihasználják az internetes kommunikáció lehetőségeit és a leghatékonyabban segítik a nézőszám növelését.
Az ítészek első megállapítása, hogy nem feltétlenül a legnevesebb vagy a legnagyobb múzeumok rendelkeznek a legjobb szájtokkal – de a legjobb honlapokat működtetők sokat profitálnak internetes jelenlétük sikeréből. Negatív példaként a híres new yorki Museum of Modern Art-ot, a MoMA-t említik, mely az elmúlt években vagyonokat költött épületének megújítására, bővítésére, ugyanakkor honlapjuk korszerűsítéséről úgy tűnik, megfeledkeztek.
A legjobb szájtot az Artinfo szerint a minneapolisi Walker Art Center működteti, mely a modern és kortárs képzőművészet kategóriájában évi 600 ezer látogatójával a legnépszerűbb múzeumok közé tartozik. A honlap „trükkje” tulajdonképpen egyszerű: nyitó oldala nem csak és nem is elsősorban a múzeum saját programjairól szól, hanem a nagyvilág legfrissebb művészeti híreiről, azaz rendszeres olvasóvá tesz olyanokat is – bel- és külföldről egyaránt –, akiknek esélyük sincs arra, hogy eljussanak a múzeumba, de érdeklődnek a globális művészeti színtér eseményei iránt. A híreket számtalan blog egészíti ki, melyek ugyancsak nem kapcsolódnak feltétlenül a ház saját programjaihoz, de olyan művészeti jelenségekkel, alkotókkal foglalkoznak, amelyek, illetve akik valami módon a múzeumhoz is kötődnek.
A második helyet a new yorki Whitney Museum of American Art kapta az Artinfo rangsorában. A szájtot egy ismert helyi design stúdió, a Linked By Air tervezte és egyszerűségével, áttekinthetőségével, felhasználóbarát megoldásaival vívta ki a jó helyezést. A szájt egyértelműen a potenciális látogatókat célozza meg; a tartalmat szinte kizárólag a múzeum életével kapcsolatos események adják. A virtuális látogatók a múzeum gyűjteményéből és az időszaki kiállítások anyagából összeállíthatják saját múzeumukat, azaz archiválhatják kedvenc műalkotásaikat. A szájt gyerekeknek szóló oldalát (For kids) az Artinfo annyira egyedülállóan sikeresnek tartja, hogy a harmadik helyen külön is rangsorolja. A varázsszó az „interaktív”: itt lehetőség van azonnali megjegyzéseket fűzni az aktuális kiállításokhoz, a képeket a legkülönbözőbb szempontok szerint felcimkézni, csoportosítani, a graffiti falon pedig mindenki demonstrálhatja saját kreativitását is.A washingtoni Hirshhorn Museum, a kortárs művészet egyik amerikai fellegvára a közelmúltban alakította át internetes jelenlétét; az új szájt rögtön a negyedik helyen landolt. Az új design jobban emlékeztet a közösségi portálokra, mint a hagyományos múzeumi honlapokra. A tartalom zömében a kiállításokhoz kapcsolódik, a gazdag és jó minőségű képanyagot a művészektől vett idézetek egészítik ki. Mintha egy nagy panorámaképet szemlélnénk, a keresett tartalmakat nem föntről lefelé, hanem balról jobbra haladva találjuk meg. Aki netán beleszédül a látványba, egy hagyományos menüsorból is kiválaszthatja a számára fontos szekciókat.
A new yorki New Museum korát tekintve már nem igazán új, hiszen idén lesz 35 éves, de néhány éve új épületbe költözött és ami ennél is fontosabb, továbbra is az új művészeti törekvéseknek kíván otthont adni. Az ötödik helyre sorolt honlapjának design-ja számos motívumot visszahoz az új épület jellegzetes stíluselemei közül, struktúrája egyszerű, könnyen kezelhető. Az illusztrációk nagy felbontásúak, kitűnő minőségűek. A folyamatosan bővülő digitális archívumból már 7500 tétel (műtárgyak és dokumentumok reprodukciói) hívható elő; az adatbázis pedig 4 ezer, a múzeum gyűjtési köre szempontjából fontos művész és kurátor adatait tartalmazza. Míg a MoMA szájtja rossz kritikát kapott, az amerikai múzeumok zászlóshajója, a new yorki Metropolitan Museum honlapja a hatodik helyen bekerült a legjobbak közé. Itt is egy viszonylag új layoutról van szó, mely könnyen áttekinthető és egyszerűen használható. A My Met collection szekcióban híres művészek, sportolók, közéleti emberek prezentálják kedvenc darabjaikat a gyűjteményből. A Met Media videomunkákat mutat be és végigkalauzol a tárlatokon. Ennek a honlapnak is fontos része a legifjabb múzeumlátogatóknak szóló Met Kids.
Hetedikként felkerült a listára egy állandó gyűjtemény nélküli kortárs kiállítóhely, az Aspen Art Museum is. Az ítészek mindenekelőtt a szájt rendkívül dinamikus, absztrakt motívumokat felhasználó, modern zenével aláfestett nyitó oldalát értékelték nagyra, az itt szereplő motívumok és színek uralják a többi oldalt is. A lap kizárólag a múzeum saját életére és tárlataira koncentrál, az aktuális és későbbi kiállításokat diashow-k, jó minőségű fotók és rövid szöveges ismertetők segítségével mutatja be. A szájt fontos szerepet játszik a múzeum új épületéhez szükséges anyagi források megteremtésében is. A sorban következő Museum of the Moving Image (Mozgókép Múzeum) a New Yorkhoz közeli Astoriában nálunk kevéssé ismert intézmény, ám az USA-ban az egyik legnagyobb a film és a televízió történetével, művészi és technikai aspektusaival foglalkozók közül. A digitális média területén is aktív múzeumnak nyilván presztízskérdés volt a színvonalas szájt, aminek geometrikus, tiszta layoutja meg is hozta a sikert. A tízes listát a bostoni Museum of Fine Arts és a new yorki International Center for Photography zárja. A bostoniakat a páratlan minőségű videók, a new yorkiakat pedig az átgondolt layout mellett az aktuális és a korábbi kiállítások rendkívül gazdag dokumentációja emeli az átlag fölé.