Highlights from the Sackner Archive of Concrete and Visual Poetry – Andrew Roth galéria – 160A East 70th Street, New York
Carl Andre 1965-ben növekvő és csökkenő hosszúságú szavakat írt írógéppel papírlapokra, hogy rombusz-patterneket hozzon létre. Néhány évvel később D. A. Levy ugyancsak írógépet használt, de inkább festőhöz illő módon, Scarab sorozata elkészítésekor. Ő újra és újra egymásra gépelte apró, pasztelszínű papírlapjain a betűket, amíg pecsétként meg nem jelent a szent egyiptomi bogár neve és ki nem rajzolódott formája. Ezek a munkák és a Roth galéria izgalmas nemzetközi kiállításán bemutatott többi mű a 20-dik század konkrét- és vizuális költészetéről adnak áttekintést. Filippo Tommaso Marinettinek a háborúk tisztító erejét dicsérő Futurista Manifesztumai egy 1932-ben megjelent könyv lapjain jelennek meg, szitával, színes betűkkel nyomtatott jelmondatok formájában. Más munkákat szerzőik kőre, acélra, vászonra, üvegre nyomtattak, véstek, festettek, faragtak. Robert Rauschenberg 10, egymást fedő plexiüveg lapra amerikai indiánok verseit és portréit nyomtatta. A művek azt sugallják, hogy a szavaknak, betűknek tárgyként is jelentése van, gyakran nagyon különböző attól, amit olvasva mondanak.