Jeff Perrone a Pattern and Decoration mozgalom prominens tagjaként indult az 1970-es években. A „női munkával” és nem nyugati kultúrákkal azonosított mozgalom hivatalosan iparművészeti irányzatként kezdődött, de gyorsan extravagáns vízuális megoldásokat alkalmazó, művészeti irányzattá vált. Perrone korai munkáit ornamentális festészet és különleges textíliák alkalmazása jellemezte. Mostani munkái egyértelműen minimalistáknak tekinthetők. A Silo galériában rendezett kiállításán 46 égetett agyag plakettet láthatunk. Mindegyiket türkiz színűre festette a művész, széleiken szerény, sárga keretmintákat és kézzel festett szövegeket láthatunk. A plakettek egy részén a „words” (szavak) és „swords” (kardok) szavakkal játszik a művész. Más plaketteken a „queer atheist” (meleg ateista), „your war on logic” (a logika elleni háborúd) és az „amputations are forever” (az amputációk örökre megmaradnak) kifejezések olvashatók, néha tükörírásban. Az egyik plakett a „Slave labour built the white house” (Rabszolgamunka építette a fehér házat) felíratot viseli. A sorozat utolsó darabjára, mintegy ars poétikaként a „Don’t feel foolish for pursuing a lost cause” (Ne érezd magad bolondnak azért, mert egy vesztett ügyért fáradozol) festette a művész. A Pattern and Decoration mozgalom néhány év után kiment a divatból, ugyanakkor, átalakulva, mindmáig fennmaradt. Mindig voltak, és meg is maradtak politikai gyökerei. Korábban Perrone ornamenseket alkalmazott szavak helyett. Most hagyja, hogy a szavak beszéljenek.
Silo Gallery, New York