Miközben a párizsi Magyar Intézet a fotózás nagy klasszikusának André Kertésznek az alkotásaiból mutat be válogatást a Fotóhónapja alkalmából a párizsi közönségnek, addig a Svéd Kultúra Házában két kortárs fotográfus, Denise Grünstein és Miriam Bäckström kiállítása látható. Egymástól eltérő témákkal foglalkoznak, különböző látásmóddal dolgoznak, a két művész munkájában mégis találunk valami közöset: mindketten kétségeket támasztanak és bizonytalanná teszik a nézőt. Az 1950-ben született Denise Grünstein, aki a hetvenes évek óta szerepel rendszeresen kiállításokon, tájakat fotóz. Nagyméretű, színes felvételei első látásra megnyugtató környezet benyomását keltik. Képein azonban alig észrevehető jelek utalnak arra, hogy a táj harmóniája nem végleges, a természeti elemek eróziója, az elburjánzó növényzet azt fokozatosan megbontja, és ami korábban látható volt, az idővel eltünik. Miriam Bäckström, aki 1967-ben született, Estate of a deceased person – sorozatában enteriöröket fotózott, mégpedig olyan otthonokat, amelyek tulajdonosai meghaltak. A személyes tárgyak lakókra utalnak, öök azonban màr nem léteznek. Más képein olyan enteriöröket mutat be, amelyek láttán feltesszük magunkban a kérdést, hogy vajon nem színpadszerűen megrendezett szobákról van-e szó. Video-installációján egy svéd színésznővel, Rebecka Hemse-vel készített intejúját láthatjuk, és ebben az esetben is gyorsan elbizonytalanodunk: nem tudjuk eldönteni, valódi válaszokat hallunk, vagy csak szerepet játszik a színésznő. Az «Apparences étranges» (Furcsa látszatok) című, ingyenesen làtogatható kiàllítàs december 31-ig tart.