A Teheráni Kortárs Művészeti Múzeumban 190 modern és kortárs műalkotásból álló kiállítás nyílt. A művek Farah Pahlavi, a néhai Shah feleségének 400 darabos gyűjteményéből százmaznak, melyet a múzeum az 1979-es fordulat óta látogatóktól elzárt raktárakban őrzött. A kiállítás Dr Ali-Reza Sami Azar búcsúkiállítása és gesztusa, aki lemondott Irán legfontosabb és legismertebb modern művészeti múzeumában betöltött vezető tisztségéről. Sami Azar-t az Iráni kulturális élet legfontosabb figurájaként tartják számon a Nyugati Világ múzeumaiban és diplomáciai köreiben. Lemondását a nemrég lezajlott választásokat követő konzervatív fordulattal indokolta.„Kathami reformkormányának idejében is nehéz feladat volt a művészet népszerűsítése, az új konzervatív kormány hivatalba lépésével azonban teljességgel lehetetlenné vált.” – Nyilatkozta Sami Azar, aki távozása előtt a raktárból „rehabilitálta” többek között Bacon, Picasso, Warhol és Toulouse-Latrec műveit, a kollekció főműveiből rendezett búcsúkiállításán. A Nyugati művészetet bemutató tárlat napi kétezres látogatottságával túlságosan népszerű ahhoz, hogy a bezárassák, bár egy Renoir fél-akt és egy Bacon Triptichon egyik az első napokban lekerűlt a falról, ezeket a hatóságok ismeretlen helyre szállították.
Az új kormány kulturális minisztere a forradalmi őrezreddel és a titkos szolgálattal együttműködő ultrakonzervatív Saffar Harandi.
A személyi biztonsága iránt aggódó Sami Azar szerint a Teheráni múzeum a jövőben az Iszlám Köztársaságot támogató iráni művészekre koncentrál majd.