Ez év januárja óta minden hónapban más és más művész óriási vászonra kivetített videóját láthatják a La Défense felhőkarcolói közt elterülő hatalmas téren áthaladók.
A gyalogoforgalom itt igen jelentős, mert a Párizs melletti modern üzleti- és irodavárosnak ugyancsak húszezer lakója van, de több mint 160 000 alkalmazott dolgozik itt, nem is beszélve az odalátogató turisták tízezreiről.
A kortárs építészek utopisztikusnak tűnő, de az egyre fejlettebb technikai megoldásoknak köszönhetően mégis megvalósítható tervei alapján továbbra is újabb és újabb épületekkel bővülő La Défense-ban kezdettől fogva fontos szerepet kapott a képzőművészet. A szabadtéri múzeumnak is beillő negyedben több mint hatvan alkotással, szoborral, freskóval, mozaikkal találkozhatunk. Valószínűleg a program kezdeményezője és egyik szervezője, a Centre National des Arts Plastiques (CNAP) is úgy gondolta, hogy napjaink múzeumából nem hiányozhat a video sem, így az Images parallèles (Párhuzamos képek) címmel rendezett esemény keretében júniusig, minden hónap utolsó hetében reggel hat órától éjfélig látható a hónap művészének kivetített videója.
Januárban a belga Edith Dekyndt, februárban a vizuális művészeteknek és zenének helyet adó francia-német TV-csatorna, a Souvenirs from Earth alapítója, Marcus Kreiss alkotása került bemutatásra.
Március 26. és április 1-je között a Dunaújvárosban született, és 1993 óta Amszterdamban dolgozó Ősz Gábor From pigment to Light című, 4’53’’ időtartamú, részben fekete-fehér, részben színes videóját vetítik. Ősz, aki 2010-ben elnyerte BMW-díjat a Paris Photo-n, leginkább fotóival és videóival vívott ki nemzetközi hírnevet, ám most látható alkotása elárulja, hogy eredetileg festőnek készült. A film egy fekete-fehér állóképpel indul, a horizontális szürke-fehér sávokkal borított felület akár Daniel Buren festménye is lehetne. A látótér egyszercsak szélesedni kezd, és kiderül, hogy egy radiátordarabot láttunk. A radiátor azután teljességében kirajzolódik, majd fokozatosan a műterem is láthatóvá válik. Amikor újra megmerevedik a kép, kiszínesedik és egy lágyfelületű, geometrikus formákat tartalmazó, pasztellszerű alkotássá válik.
Ősz Gábor után az amerikai Lorna Simpson, a francia Laurent Grasso következik, majd június 25-étől a svájci Éric Hattan videója zárja az eseménysorozatot.