Ha az emberi testek, tulajdonosuk tudatos interferenciája nélkül le tudnák képezni magukat, az eredmény biztosan Nicola Tyson figurális festményeire hasonlítana. Testrészek, darabok meghökkentő elrendezésben, lábak, karok eltorzulva, vagy hiányosan – a figurák mégis zavaróan jelen vannak, s mint az állatok, nekik sincs fogalmuk a saját megjelenésükről. A Nude című festményen egy boglyaszerű, barna hajjal megkoronázott, rózsaszínű, anorexiás női test áll féllábon a citromsárga talajon, szájából tőrszerű, vékony, hegyes nyelv mutat ki. Más munkákon a testet bőrként takaró ruhák is fontosak. A Full-Length (Teljes hossz) című munkán Velázquez ihlette dáma néz vissza ránk, emelt fővel, nincsenek karjai, testére virágmintás köntös tapad, amely a hátán kipúposodik. Az Arm in Arm (Kar karba öltve) című képen két, összekaroló, divatos nő sétál, az egyiknek csak egy karja és egy lába van, a másiknak sovány, kézfej nélküli nyúlvány nő ki a karja helyén, azzal kapaszkodik barátnőjébe. Az angliai születésű Tyson kisasszonyról azt mondják, hogy Francis Bacon megkínzott figurái inspirálják. Lehet, hogy így van, de a tanítvány munkái szellemesebbek mesterénél, játékosabbak, hiányzik belőlük Bacon sürgőssége, bár kettejük stílusa és szín-őrülete tagadhatatlanul nagyon hasonló.
Friedrich Petzel Gallery, New York