Walker Art Center, Minneapolis
Minneapolis-t eddig a megöregedést dacosan elutasító birodalmi pop-sztár, Prince és válogatott szépségekből álló holdudvara bázisaként ismertük. Amióta azonban a helyi Walker Art Center-t megnagyobbították és programját korszerűsítették, Minneapolis-t a világ kortárs művészetének egyik fontos, új központjaként is számontartják, ahol a legújabb művészeti irányzatok, a legfrissebb művészek bemutatása mellett, a közelmúlt szisztematikus feltérképezésének régóta halogatott munkája is folyik.
Emlékszünk még a festészeti photo-realizmusra? Az irányzat egyik úttörője Chuck Close volt, akit a photorealizmus magyarországi bevezetői, Méhes és Lakner is mesterének tekintett. A Walker Art Center most Close 1967 és 2005 között festett önarcképeit mutatja be. A kiállítás fő darabja természetesen Close 1967–68-ban festett, korszaknyitó, gigászi méretű, fekete-fehér ön-portréja. A kurátorok a különlegesen invenciózus művész szemléletének csaknem negyven éven át tartó, finom változásait vizsgálják a bemutatott óriási képanyag példáin keresztül.