Film as Found Object in Contemporary Video – Milwaukee Art Museum
A mozgóképeket szerető művészek nagyjából két csoportba oszthatók: rajongók és felhasználók. A rajongók megtöltik a művészmozikat, izgatottan kutatnak a videotékákban, egyszerre kikapcsolódást és inspirációt keresve. Megbeszélik egymással a látottakat, néha írnak is arról, amit láttak. Légiónyian vannak. Emblematikus figuráik közé tartozik például Manny Farber, aki sikeres filmkritikusból avanzsált festővé. A felhasználók azok a szenvedélyes, mondhatni film-függő cinephilek, akik a filmeket legfőbb komponensként művészetük centrumába helyezték. A filmek nemcsak inspirációt jelentenek az ilyen művészek számára, hanem nyersanyagot, amelyet eltulajdoníthatnak, manipulálhatnak, újra, mássá formálhatnak, végül pedig elhelyezhetik saját aláírásukat az így kialakult, új művön. A felhasználó populáció még nem olyan népes, mint a rajongók tábora, de egyre növekszik. Pop-art és Andy Warhol filmeket kannibalizálnak, digitális videotechnika, számítógépek segítségével kisajátítják, újraszerkesztik, újra eladják az 1970-80-as évek művészetét. A Milwauke Art Museum kiállítása a kortárs video-művészet kisajátítási módszereire fókuszál.